Een bron kan uitgeput raken maar dan zijn er nog andere bronnen waar je het bronwater uit kunt halen. Dus het zal heel lang duren voor het een keer opraakt denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is afhankelijk van hoe diep de bron is.

Bronnen die in de bovenlagen van de aarde het grondwater oppompen kunnen bij een lage grondwaterpeil droogvallen.

Bronnen die voor bronwater in fles, drinkwater en frisdrank of bierbereiding worden gebruikt zijn meer dan 100m. diep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bronwater is gewoon regenwater dat in de loop van jaren door allerlei aardlagen gefilterd wordt.
Zolang die toevoer in stand blijft blijft de bron.
Als er in de aardlagen iets veranderd kan een bron uitgeput raken omdat het water ergens anders heen gaat.