Ik heb een flesje baron d'alienor van bordeaux kan ik die nog drinken?

hij is nog dicht maar er staat een datum op van 12/12/11 dus mijn vraag was of het verstandig is om die nog op te kunnen drinken? alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Antwoorden (3)

Die Bordeaux-wijn is nog geen jaar oud, kan je makkelijk drinken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat t de eind datum was of is dat ook geen probleem? heb totaal geen verstand van wijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wijn draagt nooit een THT.
Wijn is het enige levensmiddel waarop geen THT hoeft te worden vermeld. Dat moet de productiedatum zijn, dus de wijn is zelfs heel jong.
Wijn met een uiterste verkoopdatum? Dat is nieuw voor mij.
Maar het antwoord op je vraag is simpel: maak de fles open en schenk wat in een glas. Is de wijn troebel of vlokkerig? Dan is hij niet meer goed. Is hij helder, neem dan een slokje. Smaakt hij muf of zurig, dan is hij niet meer goed. Smaakt hij fris en lekker, dan kun je gerust verder drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Datums op etenswaren willen niet zeggen dat deze producten na die datum slecht zijn. Hiermee geeft de fabrikant aan tot welke datum hij garantie geeft over de kwaliteit van het product. In uw geval zegt de fabrikant.
"tot 12/12/11 weet ik dat mijn product 100% in orde"
meer niet. Zelfs op concerven staan er datums.
Een datum op het product is ook geen garantie dat het in orde is.
Ik zou zeggen, Fles openen en tegelijk voelen of de stop nog stevig in de fles steekt, ruiken aan de stop, ook al is het een kunststofstop. Je kunt dan al ruiken of je een stopsmaak hebt of dat de wijn zuur is.
Daarna voorzichtig wat wijn inschenken in en glas en proeven. Als je de wijn niet lekker vind niet uitdrinken, wat ook weer niet wil zeggen dat iemand anders de wijn wel lekker vindt. Denk er aan dat wijnazijn , slecht geworden wijn is.
Laat het u smaken
Robert

Toegevoegd na 8 uur:
Verbetering
"Als je de wijn niet lekker vind niet uitdrinken, wat ook weer niet wil zeggen dat iemand anders de wijn wel lekker vindt."
Moet zijn
"Als je de wijn niet lekker vind niet uitdrinken, maar iemand anders kan dan mischien de wijn wel lekker vinden"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wijn draagt nooit een THT.
Wijn is het enige levensmiddel waarop geen THT hoeft te worden vermeld. Dat moet de productiedatum zijn, dus de wijn is zelfs heel jong.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
THT op wijn is niet verplicht, maar daar doet de fabrikant van wijn zijn zin mee. Als hij dit toch wil vermelden is dat zijn recht. Over de datum hier is er in dit geval wel twijfel of het kan zoals Gabi71 zegt een productiedatum zijn maar dan staat er ook gewoonlijk een uur bij van het bottelen, of het is een THT. Mischien kan de vrager ons wat klaarheid brengen
Robert