Wat worden de regels voor de verstrekking van alcohol?

Minimumleeftijd voor de verstrekking van alcohol gaat naar 18 jaar. Geld dit voor iedereen of zijn hier ook nog uitzonderingen voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Als het goed is gaat die wet in vanaf 1 januari 2013. Ik heb horen zeggen dat iedereen die dan 17 is wel nog zou morgen drinken omdat het natuurlijk raar is om dan na een jaar te mogen drinken in een keer te zeggen dat het niet meer mag. Maar zoals ik al zei weet ik het niet zeker. Eerlijk gezegt denk ik ook dat het gewoon patsboem naar 18 jaar gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een regeerakkoord, het is nog geen wet met in ieder geval nog geen datum maar als het er komt zijn er geen uitzonderingen. Achttien is achttien.