Ik heb een fles cola op maandag gekocht en nu een week later op maandag smaakt het beetje vreemd. Kan zoiets bederven? Nog nooit eerder meegemaakt..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1K

Het beste antwoord

De smaak kan raar aandoen als de fles geopend is en langere tijd open is. De prik in de cola verdwijnt en hierdoor krijg je ook een ander mondgevoel. Het hoeftniet bedorven te zijn dus.

Het kan natuurlijk wel bedorven zijn. Wanneer de cola over datum is kan er inderdaad een raar bijsmaakje aan zitten. Kijk eens op de fles voor de houdbaarheid datum. Soms gooien winkels hun cola die bijna over de datum gaat in de aanbieding. Zo was het bij ons eens zo dat de winkel heel goedkoop cola verkocht waardoor wij flink hadden ingeslagen. 2 weken later vonden we het een raar bijsmaakje hebben en bleek de cola inderdaad over datum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet zeker weet of hij een plofte dan kan het ook nog zijn dat hij al niet gesloten was.. Ziek van een beetje cola zal je niet waarschijnlijk niet worden, ik werd het toen in elk geval niet. Maar toch zou ik voor de zekerheid de rest maar weggooien.

Andere antwoorden (1)

De 'gas' zal waarschijnlijk uit de fles zijn. Dan smaakt de cola plat. Dit is helemaal niet slecht voor je gezondheid. Gewoon leegdrinken, want het heeft geld gekost!
Zorg dat je na het openen van een colafles, de dop goed vastdraait. En in de koelkast laten staan.

Een fles cola kan onmogelijk bedorven zijn na een week.