Na hoeveel biertjes wordt een 16-jarige jongen van ongeveer 1,88 m licht aangeschoten?

Ik heb wel vaker gewoon gedronken enzo met vrienden op een feest, maar vandaag stelde ineens iemand voor om eerst bij hem thuis te gaan indrinken. Nou wil ik mezelf natuurlijk niet compleet lam zuipen, want ik logeer dan bij m'n vriendin, en ik wil dus gewoon (grotendeels) nuchter over proberen te komen, zeker op haar ouders. En we moeten eerst nog op de fiets 2 km naar dat feest, en dan nog 5 km terug naar huis. Ik ben nu 2 maanden 16 en 1,88 m groot, hoeveel biertjes over hoeveel tijd kan ik hebben zodat ik eigenlijk niets merk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.8K

Antwoorden (4)

Dat ligt volledig aan je gewicht je bodem (hoeveel je gegeten heb) maar je word ongeveer aangeschoten met een goed avondmaal na 5 biertjes ongeveer.
Zonder avondmaal 3 biertjes ongeveer. Maar eigenlijk moet je dit basseren op je vorige ervaringen/feesten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt toch echt aan jezelf en hoe lang je over je drankjes doet. Ikzelf begin altijd wat te merken van een stuk of 8/9 biertjes, maar ik ben dan ook al iets ouder en een wat meer ervaren drinker.

Pak gewoon een biertje of 4/5 en kijk wat er gebeurt. Van 4 of 5 biertjes weet je in ieder geval zeker dat je niet strontlazerus wordt. En als je daar niks van merkt bouw je het gewoon op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij merk ik al iets na 2biertjes!
Maar dat komt gewoon omdat ik er gevoelig voor ben en daarnaast drink ik ook erg snel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij warm weer, veel transpiratie en een nuchtere maag, kan dit al na 1 biertje!!
Drink van tevore veel water en eet normaal, dan zullen het er een stuk of 4 zijn.