waarom is het zo goed om water te drinken?

Altijd wordt er gezegd het goed is om water te drinken en je moet veel water drinken enz maar nooit wordt er gezegd.. Natuurlijk is het goed voor je huid (waarom) en zorgt het dat het verteren sneller gaat.. Maar dat is toch niet het enige??

Toegevoegd na 52 seconden:
*nooit wordt er gezegd WAAROM

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (5)

Eigenlijk is het heel logisch: een menselijk lichaam bestaat voor 60 procent uit water. Om het goed te kunnen onderhouden moet je daarom zorgen dat die hoeveelheid constant ververst wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wetenschappers berichten dat een vermindering van het waterniveau in het lichaam van 2% overeen kan komen met een verlies aan zowel fysieke als mentale productiviteit van wel 20%.
Amadea
11 jaar geleden
We kunnen meerdere weken overleven zonder voedsel, maar niet zonder drinken Eerst en vooral is ons lichaam opgebouwd uit 50 tot 70 % water.
Onder normale omstandigheden verliezen we per dag tussen de 2 liter en de 2,5 liter water, onder de vorm van urine, zweten, uitademen, neussnuiten, ….
’s Nachts verliezen we nogmaals één liter water. Samen dus 3,5 liter,Dit moeten we weer aanvullen, doe je dit niet, krijg je de volgende onaangename symptomen: Vermoeidheid, concentratieverlies, buikpijn, uitdroging, onfrisse adem, … dit zijn slechts enkele van de symptomen die je kan ervaren bij een gebrek aan water. Na lange periodes water tekort kunnen sommige organen slechter beginnen functioneren: de blaas en de nieren.
Vanaf 10 procent vochtverlies is er een kans dat je het niet overleeft.
Dus waterdrinken is geen luxe het moet gewoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Water wordt onder andere gebruikt om afvalstoffen uit je lichaam af te voeren.
Als je weinig drinkt kost het meer moeite om afvalstoffen te lozen waardoor de concentraties ervan kunnen oplopen.
Daardoor zou je je lichaam kunnen vergiftigen.
'Doorspoelen' helpt.

Als je al voldoende drinkt, dat wil zeggen meerdere keren per dag naar het toilet gaat, heeft het weinig of geen zin om nog meer (water) te gaan drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals de andere antwoorden al uitleggen voor je vochthuishouding. Maar ik denk dat men bedoeld met "gezond"
er meer bedoeld word dat van alles wat er te drinken valt, dus frisdrank koffie enzo, water het meest gezond (of minst ongezond) is van alles.

Als je genoeg vocht binnen krijgt, dus koffie thee, glaasje fris jus orange enzo, en vanuit fruit en ander voedsel, en je genoeg plast en je verder gezond voelt, het niet extra "gezond" is om water te drinken omdat je vochthuishouding door voldoende vocht op pijl is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze lichaamsfuncties worden gestuurd dmv signalen vanuit de hersenen. Ons lichaam heeft dus een mate van geleiding nodig. En water helpt hierbij. Dus voor een goed functioneren van het lichaam is het noodzakelijk het lichaam op te zadelen met voldoende vocht.