kan je koffie een dag bewaren en opnieuw warm maken?

zonde koffie weggooienl

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
26K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
bah...mijn nichtje zet wel eens een beker senseo in de magnetron...jak!

Het beste antwoord

Natuurlijk kan dit maar om te beletten dat die bitter en te hard gaat smaken moet u er kokend water aan toevoegen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja natuurlijk kan dat.
Lekker zal het echter niet meer smaken, maar misschien met extra melk en of suiker zal het heus wel te doen zijn.
Kijk alleen wel uit dat de koffie niet beschimmeld, dus om dat te voorkomen zou je de vers gezette kan moeten laten afkoelen en dan in een (thermos)fles in de koelkast bewaren.

Eventueel kun je er zelfs nog een schepje 'Buisman' aan toevoegen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Enne, misschien zou je voor de 'kleine' koffiemomenten voor oploskoffie kunnen gaan, in plaats van pads of filterkoffie te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het "zonde" is om weg te gooien ben ik helemaal met je eens. Koffie is duur zat. Het wordt wel bitterder van het bewaren. En het opwarmen kan het best in de magnetron, want dan verandert de smaak verder niet. Maar je kunt het beter niet meer aan een gast voorzetten. Gebruik het om zelf op te drinken. Smaakt het lekkerst met geklopte melk erin.
Amadea
11 jaar geleden
Ik bewaar regelmatig koffie die ik teveel gezet heb. Ik verwarm ze echter niet (lijkt me niet zo lekker), maar ik gebruik het op een andere manier.

In het weekend experimenteer ik wel eens met nieuwe desserts. Als ik wat koffie over heb, kijk ik welke desserts er koffie als ingredient hebben.

Verder is het lekker om er een koffie-shake van te maken (met bolletje roomijs en beetje melk in de blender/mixer). Of ook gewoon 1/4e deel koffie aangevuld met melk en een druppeltje vloeibare suiker, heel lekker. Voor dezelfde "Iced coffee"-dranken betaal je bij de supermarkt bijna een euro.