Met op de Fles gegraveerde naam HT.J , dus ooit eigendom geweest van Thomas Jefferson is een fles Chateau Lafite van 1787 ooit verkocht voor een dronken prijs van 160.000 dollar.

Echter is deze wijn door zijn leeftijd ondrinkbaar geworden. En is ze gekocht door een verzamelaar die dingen verzamelde van Thomas Jefferson

Chateau d'Yquem Sauterne van 1987 uit Frankrijk was een van de favoriete wijnen van Thomas Jefferson en George Washington. Het is dan nu de allerduurste commerciele wijn die er te vinden is, aan een spotprijs van 56.000 tot 64.000 dollar.

Wil je je familie dus eens imponeren met een cool flesje wijn, dan weet je wat kopen. Vergeet niet, dat elke slok meer kost als goud drinken.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je die wijn niet kunnen drinken, je kan ze toch zelfs van honderden jaren geleden drinken mits goed bewaard.

Andere antwoorden (1)

Bollinger champagne uit 1999

volgens een lijstje van quote

http://www.quotenet.nl/lijstjes/top-7-duurste-wijnen.php

"1. Duurste fles van importeur Wijn Verlinden
De vierde generatie Verlinden, Floris Verlinden, toont hier een Bollinger champagne uit 1999. 'Hij kost nu circa €530, maar dat is een dagprijs.' De actuele prijs op aanvraag."

maar dit gaat dus om deze specifieke importeur. wellicht is er een andere importeur die duurdere productiewijn aanbied.