Kan karnemel ook zuur worden net zoals dat bij melk gebeurt en hoe merk je dat?

Met andere woorden, hoe weet je of karnemelk niet meer geschikt is voor consumptie?

Toegevoegd na 20 minuten:
Het gaat niet zo goed met mijn ogen de laatste tijd geloof ik. Ik bedoelde uiteraard karnemelk, met een 'k' aan het eind.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
3.3K

Het beste antwoord

Nee, karnemelk is al zurig. Er komen klonten in, daaraan kun je zien fdat het bedorven is. Hou ook altijd de houdbaarheids datum in de gaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

neem er maar eens een klein slokje van....je proeft het meteen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat schiften, er komen kleine stukjes en klontjes in. Ook is de geur anders zuur dan de normale zure geur. Sterker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt anders zuur. Vies zuur.En je krijgt dikke klonten. Hoe je dat merkt? Door op de houdbaarheidsdatum te letten en als je daar toevallig een keer niet op let, dan merk je het wel hoor! Geloof mij maar, ga maar niet proeven, ik verzeker je dat het echt heel smerig is!

Ik heb het 1 keer per ongeluk geproefd en kan je 1 ding vertellen: ik drink nooit meer melk uit een pak! (is al heel lang geleden, ik was 9 jaar ofzo. Dus niet allemaal gelijk gadver lopen roepen a.u.b. ;) )

Hoop dat je mijn advies opvolgt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij karnemelk proef je bijna geen verschil, tenzij je 'm heel lang laat staan. Als je niet zeker bent of het nog goed is, schenk het dan in een glas en je ziet het meteen. Karnemelk gaat klonteren/schiften, de emulgatoren werken niet meer naar behoren waardoor er een laagje vocht bovenop de melk verschijnt. Dus eerst inschenken voordat je een slok neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten het al genoemde is mijn ervaring, dat de karnemelk zuur / niet goed meer is, wanneer deze niet meer zuur smaakt.
Wat meestal stinkt is de gedroogde (en wellicht beschimmelde) binnenkant van het pak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gaat de karnemelk schiften. Water en vaste bestanddelen zijn dan gescheiden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zo ingewikkeld??
Men kijkt op de bovenkant van het pak......
O ja! Er staat een THT-datum op, verrek, das handig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK...dit is niet echt een serieus antwoord maar ik kan 'm wel waarderen. Heb helemaal krom gelegen van het lachten!!!
Als het zo slecht gaat met je ogen dan zou ik ook wat minder Karnemel drinken die zuur is. Mogelijk dat je daar geschift van wordt, van die Karnemelk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goed idee op zich, mijn karnemelk is echter gewoon vers, maar omdat ik voor het eerst sinds een lange tijd een paar pakken had gekocht was ik gewoon benieuwd geraakt, vandaar deze vraag.