Hoelang is een flesje aanmaak limonade aangemaakt met water, in een (PET) flesje, houdbaar?

Stel ik maakt limonade aan met kraanwater, hoelang is dit dan houdbaar? Dank

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
20.1K

Antwoorden (2)

een paar dagen, mist gekoeld bewaard
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Maar ik zou wat meer willen weten over waarom het zo beperkt houdbaar is en hoe zou dit langer houdbaarder kunnen worden?
Officieel
Een schoon flesje dat opnieuw gevuld is met kraanwater - is gekoeld slechts een week houdbaar.
Gekoeld dus. Dat scheutje ranja er bij maakt het niet anders.

Inofficieel:
Als ik zo'n flesje in mijn fietstas heb, niet gekoeld, dan drink ik dat na een week nog gewoon op.

Natuurlijk zal het beter zijn om het flesje iedere dag goed om te spoelen en er vers water in te doen.
Dat scheutje ranja kan er dan ook nog wel af.

Wil je het helemaal goed doen, lees dan hier:

http://www.aquachain.nl/nieuwsitem_archief/hoe-lang-is-kraanwater-in-een-spaflesje-te-bewaren.html

Toegevoegd na 1 minuut:
En hier vind je de antwoorden op een soortgelijke,
al eerder gestelde vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/kraanwater-flesje-gedaan-bewaren.75298
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oké, dank u. Ik zag de vraag al voorbij komen over water, echter vraag ik me af of toevoeging van limonade hier meer invloed op heeft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel elke week een nieuw flesje nemen. Want ook al spoel je het om... Er kan toch schimmel in groeien.
Brrrr zelf ondervonden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik heb ook wel een schimmel in mijn bidon gehad.
In het voorjaar, als dat ding de hele winter op mijn fiets heeft gezeten, vergeten. Maar dan koop ik echt niet een nieuwe. Ik was hem uit.