Dit wordt inderdaad gezien als sterke drank. De bepaling is afhankelijk van het aanwezige alcohol percentage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het alcoholpercentage is 10 vol%, het is in Nederland als mix-dank en niet als echte sterke drank (> 15 vol%) te beschouwen.
Het is afhankelijk van wettelijke bepalingen die voor België en Nederland al verschillend zijn.

Toegevoegd na 13 minuten:
In Nederland mag men vanaf 16 jaar zwak-alcoholische dranken kopen (< 15 vol%), sterke drank mag pas vanaf 18 jaar gekocht worden.
(wettelijke bepaling tot 1 januari 2013)
Flügel kopen mag dus vanaf je 16e verjaardag in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag je het kopen als je 16 bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, als je 16 ben mag je in de kroeg/café of andere horeca gelegenheid alleen bier en wijn. De sterke drank die ze in de supermarkt hebben bevat minder alcahol als die in de kroeg dus deze mag je wel kopen als je 16 bent. Let wel: de gall&gall die een shop in shop is (in de albertheijn) hebben ze wel sterke drank voor 18+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flugel is zwak alcoholisch en mag dus door een 16 jarige gekocht worden.