Is het gevaarlijk om baileys en baco omstebeurt te drinken?

Ik heb zo mijn fases wat alcohol betreft. Ik vind altijd 2 dingen lekker en die drink ik dan om en om. Ik heb nog nooit gebraakt na een avondje dronken te zijn geweest overigens. Ik heb ook een tijd gehad dat ik altijd baileys met bacardi cola dronk, om en om. Nu hoorde ik dat dit heel erg gevaarlijk is? Dat het op kan bruisen of iets dergelijks of hard kan worden? Is dit waar of is dat overdreven, want toen ik dit om en om dronk ben ik er niet ziek van geworden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.4K

Antwoorden (3)

Nee, dit is niet gevaarlijk.

Baileys bevat room. Room bevat caseïne, dat een reactie vertoont wanneer het met een zuur in aanraking komt. Wanneer Baileys wordt gemengd met dranken als lemon,
tonic of bepaalde wijnen kan het stollen. Dit is in veel gevallen ongewenst, maar sommige cocktails of mixdranken zijn er juist op gericht om deze stolling te veroorzaken. In België en Nederland doet een bekend broodjeaapverhaal de ronde dat het combineren van Baileys en tonic dodelijke gevolgen zou hebben. Dit is dus echter slechts een broodje aap en klopt niet.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
typ het eens in op bijvoorbeeld youtube.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
er staat allerlei lariekoek op youtube. dat iets op youtube te vinden is, zegt niets over of iets waar is of niet.
Nee de combinatie is geen probleem, daar krijg je niets van. wat wel een probleem kan zijn is dat je doordat het zoete drankjes zijn, of worden door de cola erbij, je vergeet dat er alcohol in zit en je dus meer alcohol drinkt dan je denkt
11 jaar geleden
Dat is een heel bekend broodje aap verhaal. De baileys zou van alles doen, bruisen, en levensgevaarlijk zijn, in combinatie met van alles en nog wat. Gelukkig is het verzonnen.
Teveel en te vaak alcohol is wel slecht, en teveel en te vaak suiker (cola) ook (voor je tanden) maar dat is vast bekend ;)