Bewaren Amerikanen koffiebonen in de vriezer?

In een boek kwam ik dit tegen. Vrouw wil lekkere koffie maken voor man, pakt [duur merk] koffie uit de vriezer, maalt de bonen en maakt koffie.
Waarom zou ze koffie in de vriezer bewaren? In het boek kreeg ze deze koffie regelmatig toegestuurd van een winkel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De geur en smaak blijft zo juist goed behouden!

Het beste antwoord

Niet alleen Amerikanen doen dat. Als je koffie langer wilt bewaren, is de vriezer een prima manier. Vaak koop je koffiebonen in verpakkingen van bijvoorbeeld een kilo. Als je relatief weinig koffie drinkt, is het dus verstandig om de bonen in te vriezen. Ze blijven dan lang op smaak.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pakken koffie voor het koffieapparaat bij ons op het werk worden ook in de vriezer bewaard.
bamibal
11 jaar geleden
@seemeermin: in de vraag gaat het toch echt om koffiebonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Seemeemin: dat klopt hoor, dat wil zeggen, ik weet niet of er Groetjes uit Joure opstaat, want ik goeievraag niet op mijn werk, maar wat merk betreft klopt het, en het is inderdaad extract (en thuis in de koffie lekkerder....)

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk gaat het hier over heel dure koffie, de "Kopi Luwak", koffiebonen die eerst door de loewak zijn opgegeten en weer zijn uitgepoept. Vanwege de prijs wil je daar wel zorgvuldig mee omgaan.
De koffie van Kanis en Gunnink die ik altijd drink kan wel tegen een stootje. Een week open laten staan maakt nog geen verschil.
11 jaar geleden
koffie in de vriezer bewaren is geen probleem. hierdoor gaat de kwaliteit koffie vele malen langzamer achteruit dan gewoon in de kast.

hierbij moet je wel opletten dat deze geen vocht aantrekt tijdens het ontdooien of uitdroogt in de vriezer zelf.

de kopi luwak is in principe niet echt voor thuis gebruik.

deze koffie boon (meestal van het soort arabica) word als bes opgegeten door de civet kat (zie hier op mijn schouder) waarna hij uit de mest word gehaald, schoongemaakt en gebrand

met een prijs rond de 25 euro voor 100 gram is dit een van de duurdere koffie soorten.

deze koffie heeft een unieke en uitgebreide smaak, en zal in de meeste gevallen niet goed tot zijn recht komen in de "gemiddelde koffiemachine"