hoe maak je zelf een flushpuppy/milkshake

Ik heb zin met dit warme weer in een flushpuppy of milkshake, hoe maak je dat en wat heb je nodig, en als je een fles drinken in de vriezer doet (-18) hoe snel word het dan koud/brokkelig ijs erin?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
Ritsuka
11 jaar geleden
Bedoel je slushpuppy? Want flush ken ik niet.

Het beste antwoord

Een milkshake maak ik meestal met
1) aardbeien melk en een schepje suiker
2) bananen, melk en een schepje suiker, soms vanillesuiker
3) Banaan, een bolletje vanilleroomijs, melk en eventueel wat suiker, eventueel ook yoghurt
Met vanilleijs of chocoladeroomijs en melk, kun je eigenlijk allerlei milkshakes maken
4) Bij de supermarkt kun je bevoren vruchten kopen, die kun je ook met yoghurt of sap in de blender doen, daar krijg je ook een koud drankje van
5) Een slushpuppy kun je maken door ijs te crushen, ik doe dat vaak met een hamer, maar je kunt ook speciale zakjes kopen die al gecrusht ijs maken in de vriezer, ook kun je een bak water invriezen met siroop en hier regelmatig met een vork doorheen roeren, het recept voor een granita. Dat heeft wel een paar uurtjes nodig.
6) Als je een goede scherpe blender hebt, kun je gewoon de siroop met ijsklontjes in de blender gooien, dan ben je zo klaar
Geniet van de zomer met je lekkere drankjes!