Hoe lang blijft thee goed?

5 jaar geleden heb ik in Turkije een aantal zakjes thee gekocht en kom ze net weer tegen. Op geen enkele verpakking kan ik een houdbaarheidsdatum vinden, dus nu is mijn vraag of ik deze thee nog gewoon kan drinken of beter weg kan gooien. Misschien herkend iemand deze thee. Het zijn fel gekleurde korrels (lijkt veel op fruithagelslag) in verschillende kleuren en smaken. Het zit in doorzichtig plastic zakjes waar verder niets op staat. Ook geen merknaam dus. (als dat er toe doet) Nu we het dan toch over thee hebben, zit er eigenlijk wel een limiet op de houdbaarheid van thee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
7K

Het beste antwoord

Droge instant-oplos-thee (die droog blijft) kun je eigenlijk zo goed als onbeperkt bewaren. Je zult er dus zeker niets van krijgen.

Je hebt echter wel kans na zo lange tijd, dat de smaak niet meer precies is wat die zou moeten zijn of wat achteruit gegaan is / er bijna geen smaak meer aan zit. Vooral als de verpakking niet helemaal luchtdicht is geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De thee is op en ik leef nog :) bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

als je thee droog bewaart, kun je het eigenlijk onbeperkt bewaren. als er toch vocht bij komt, kan het gaan schimmelen. controleer hier dus even op. als je geen schimmel aantreft, kun je het gewoon gaan gebruiken.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus thee is thee, ongeacht welk soort of merk? Er zit iig geen schimmel op en is kurkdroog. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rena: nee, jij hebt het over oplosthee, geen thee als in gedroogde blaadjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het gunpowder is?
ik had theezakjes liggen van4 jaar oud maar die waren nog goed en de smaak ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je
Je kunt het gewoon drinken. De vraag is alleen of er nog heel veel smaak aan zit. Dat zou tegen kunnen vallen. Maar kwaad kan het in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je.