is fruitontbijt of ontbijtdrank een verantwoord ontbijt?

Zijn die drankjes zoals van hero fruitontbijt of van die yoghurtdrankjes met granen ook echt een verantwoord ontbijt? en vervangt het alles wat je nodig hebt als ontbijt, of is het de bedoeling dat er nog wat bij gegeten word?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
ik heb het wel eens gehad, had na een halfuur alweer honger. vult voor geen meter.
Doe mij maar een lekkere bak yoghurt met gezonde muesli en wat fruit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm dan lijkt het me voor mij ook niet zo'n goed idee, als ik na een half uur alweer honger heb dan word het moeilijk om af te vallen, als je steeds een honger gevoel hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk hier voor een uitleg rondom Hero FruitOntbijt en huiver: http://foodwatch.nl/misleid/fruitontbijt/index_nl.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hippo bedankt voor de link zal het lezen!

Het beste antwoord

Nee, dat zijn misleidende reclametrucs. Er zit veel suiker in, en weinig vitamines. Je kunt in plaats daarvan beter een kom yoghurt en een sinaasappel eten.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor het snelle antwoord! :)
Ritsuka
11 jaar geleden
klopt, vooral veel suikers, en bijna geen voedzame stoffen of echt fruit.
Als je toch een soort drinkontbijt wilt, kun je ook zelf wat fruit met melk en yoghurt in de blender doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, voedselproducten met misleidende gezondheidsclaims/imago's. +1

Andere antwoorden (1)

Af en toe als ontbijt is het prima, maar je moet wel afwisselend blijven eten. Regelmatig dus ook andere dingen als ontbijt eten (bijv muesli, fruit, enz.) Ik zou het voornamelijk gebruiken als je geen tijd hebt om iets echt te maken of te eten, want erg goed vullen vind ik ook niet dat het doet! Ik heb twee uurtjes daarna alweer trek!