Koffie geeft de meeste mensen het gevoel wakker te worden, waarom wordt ik er slaperig van ?

Als ik in de avond, ochtend of middag een bak koffie heb gedronken wordt ik zo gaar en moe. Als ik niet kan slapen, neem ik even een kopje koffie, daarna ga ik vrolijk naar bed en val als een blok in slaap.
Wat kan hier nou de reden van zijn ? terwijl de meeste mensen er wakker van worden !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.5K

Het beste antwoord

Beste vraagsteller, dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat je wellicht onbewust een aandoening hebt betreffende ADHD of iets in die richting. Ik heb zelf ADHD en wordt bijvoorbeeld van drugs, medicatie rustig waar andere mensen absoluut wakker van worden. Neem Coke, Ritalin, Concerta als voorbeeld. Ik zelf krijg rust in mijn koppie en een ander zou 2 dagen wakker worden terwijl ik er prima op slaap. Indien je langer met deze verschijnselen rondloopt, raadt ik je met klem aan om medisch advies in te winnen om de oorzaak te achterhalen en eventueel hierover meer informatie te krijgen. Wat ik je ook kan aanraden is om even de site van onderstaande bronvermelding te raadplegen om te kijken of er iets van bekendheid tussen zit wat je verder kan helpen in de zoektocht van jouw vraagstuk. Ik wens je veel succes en hoop dat je je antwoord zult vinden. Neem van mij aan dat dit een zoektocht van jaren kan zijn wat in mijn geval zo was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat niet iedereen hetzelfde reageert op allerlei stoffen.
Ik kan ook gewoon koffie drinken vlak voor het slapen.
Ook moet ik vaak eerst eten voor ik ga slapen, omdat ik soms midden in de nacht wakker word van de honger.
Terwijl juist vaak wordt aangeraden de laatste uren voor het naar bed gaan niet of heel weinig te eten.
Zoveel zielen, zoveel lichamen.
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
@viridiflavus, dat lijkt er wel op.
Het komt er eigenlijk op neer dat we geen van de effecten van koffie (en alle andere stoffen) begrijpen. De toegedichte eigenschappen zijn alleen een soort van statistisch gemiddelde van wat grote groepen mensen er van vinden. Met grote uitschieters. Dat wel.