hoe kun je het beste een latte macchiato maken met campina melkschuim en een senseo??? xx

Toegevoegd na 24 minuten:
srry het is friese vlag stevige melkschuim!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.3K

Antwoorden (2)

Je kunt het beste volle melk van "Friesche Vlag lang lekker"gebruiken. Deze schuimt het mooist.

Gebruiken de Barista's op mijn werk ook (Wij hebben een coffee bar met een Barista).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou zelf de melk iets wat laten koken, maar niet te lang. Eigenlijk moet je er hete lucht in blazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt in een afsluitbare beker (ik gebruik de oude schoolbekers van mijn kinderen) een bodempje (50ml) koude volle melk doen, deksel er op en schudden. Giet dit over in een magnetronbestendig glas en zet dit een 30 sec in de magnetron. Houdt het goed in de gaten, als het over de rand van je glas heen komt ben je te laat. Je kunt eventueel de melk iets langer doen, maar bij mij is 30 sec precies goed. Daarna zet je het glas onder je senseo (gebruik dark roast) en doe je één kopje koffie. Als je een vormpje op je glas legt kun je een beetje cacao strooien, dat gaat ook goed zonder, maar dat ziet er niet zo mooi uit.
Deze tip heb ik jaren geleden eens op een bedrijfsfeest aan de toenmalige barista (ik werkte bij een koffiebedrijf) gegeven en die vond het een geniaal plan. Een jaar later kwam de senseo met melk op de markt. (als je die senseo hebt, Friese Vlag melk kan daar niet in. Die zul je met een garde moeten opwarmen in een steelpan)