Hoe drink je absinth?

We hebben zo'n fles van dat sterk alcoholische spul in huis, maar we weten eigenlijk niet hoe je het nou precies drinkt. Ik heb eens iets gehoord over verdunnen met water. Maar hoeveel dan? En is dat niet zonde? En er was ook iets met een suikerklontje dat je in de absinth moest deppen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
11.6K

Het beste antwoord

Een hoeveelheid absint wordt in het glas geschonken. Op het glas wordt een absintlepel met een suikerklontje geplaatst. Daarover wordt ijswater gedruppeld met behulp van een karaf of een absintfontein, zodat de suiker uiteenvalt en oplost, terwijl de karakteristieke troebeling verschijnt: de louche. Ten slotte wordt naar smaak aangevuld met ijswater en even geroerd.

zie deze site:
http://www.groenefee.nl/index.php?link=wat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Slokje voor slokje

en in suiker en dan op laten lossen in je mond

Maar het brengt je niets, alleen verwarring en hoofdpijn achteraf...

Neem beter ****** of ******...

Toegevoegd na 7 minuten:
Als ik zou zeggen heroïne, dan gelooft niemand mij en het wordt gewist... Dus wat heb ik er dan aan... Zeggen mag ik het niet, dus daarom doe ik het ook niet...

En dat andere al helemaal niet, dus ik zwijg liever over dat wat ik niet mag zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt me nieuwsschierig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het brengt je niets, alleen maar verwarring en hoofdpijn... oh die puntjes... Ja dat mag ik niet zeggen van GV... dan doe ik iets illegaals...
Rieneke1
14 jaar geleden
hasj of wiet misschien?;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ssssst rieneke... straks horen ze het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL...
Absinth is wat verdacht, maar prima te gebruiken in cocktails vanwege de groene kleur:

3 delen kiwisap, 1 deel gin, scheut absint met geschaafd ijs in cocktail shaker schudden. Zeef de cocktail in een whiskeyglas dat voor de helft gevuld is met geschaafd ijs. Giet er tonic bij tot het glas vol is.

Ander optie, voor de echte barman:

Giet de volgende ingrediënten op volgorde van dichtheid zeer voorzichtig via een bolle lepel in het glas (zodat de lagen niet door elkaar gaan:

1/2 deel perzikenjenever
1/2 deel zure bosbessensap
1/2 deel wodka
scheut absint (groene laagje bovenop).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij waren in Praag daar werd het door sommige mensen gedronken. Ik heb zelf ook nog een klein flesje in mijn kast staan. Volgensmij goten zij gewoon een grote hoeveelheid achterover in een keer. Maar dat raad ik zeker af. Naast dat je keel brand als een gek, ga je van een goede hoeveelheid absinth hallucineren.
Verhalen van mensen die in eerdere jaren naar Praag gingen met werkweek, vertelden mij over mensen die zeiden dat alles paars was hun hoofd in een kastje stopten en schreeuwden dat de muren op hen afkwamen.
Als je het als shotje wil drinken moet je dus maar een kleine hoeveelheid nemen.
En anders moet je het drinken in een cocktail, dan moet je natuurlijk wel een beetje goed zijn in cocktails maken en alsnog niet te veel absinth gebruiken.
Verder waren er mensen uit mijn klas die in Praag een cocktail bestelden waar absinth in zat. Zij kregen er een lucifer bij om de absinth in de fik te steken, ze dronken het dus helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goeie absint serveer je een beetje zoals pastis. Je doet een hoeveelheid absint in een glas (3cl is ideaal) waarna je langzaam ijskoud water bij de absint laat lopen of druppelen. Dit kan met een karaf, maar er bestaan ook speciale waterfonteinen. Tegen het einde van de 19e eeuw werd het een mode om absint met suiker te nuttigen. Men plaatste daarvoor een speciale absintlepel op het glas, waarop men een klontje suiker plaatste. Het water werd vervolgens op de suiker gedruppeld, zodat die oploste en mee in de absint terecht komt. Dit maakt de absint zoeter, en kan in sommige gevallen de smaken beter tot hun recht laten komen.

Wij raden iedereen aan het op beide manieren te proberen, zodat je weet welke manier voor welk merk absint naar jouw smaak het beste is. In geen enkel geval komt er bij kwaliteitsabsint vuur bij kijken. Dat is een moderne marketingtruc bedacht door producenten van vieze nepproducten om klanten te lokken en aldus te misleiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bron: http://absintblog.be/absint-faq/