Bier overdatum gedronken, hoe erg kan dit zijn?

Heb 1 flesje warsteiner gedronken in een niet nuchtere staat..

Flesje met datum van 2008 had het niet in de gaten volgende morgen pas gezien. Was de hele dag ziek, maar weet nou niet precies of dat nou door dat ene flesje kwam of al die andere.

Wat kan het gevolg hiervan zijn, is toch 4 jaar geleden dat ie nog goed was..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opzich kan het geen kwaad. Door de alcohol kan het niet heel erg bederven. Vaak smaakt bier beter als het over de datum is.

Antwoorden (2)

Je kunt hier niet ziek van worden. BIer heeft een Ten minste houdbaar tot datum. Pils wordt meestal niet lekkerer over datum, maar je zult er verder niets van krijgen.

Dat je ziek was kwam vast door de "niet nuchtere staat".

De zwaardere bieren kan je heel lang bewaren. Ik heb pas twee fantastische trippels gedronken, 12 jaar over datum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bier is een natuurproduct en daarom is de houdbaarheid ervan niet onbeperkt. Bewaar bier altijd op een koele en donkere plaats. Een donkere kast of een kelder zijn ideale opbergplaatsen.
De inwerking van zonlicht kan oxidatie bewerkstelligen waardoor het bier troebel kan worden en van smaak veranderen. Wil men een aantasting door het licht vermijden, dan moeten de bieren dus op een donkere plaats bewaard worden Het is niet voor niets dat brouwers, op de een of andere uitzondering na, hun bieren afvullen in een donkerbruine of een donkergroene fles.
De ideale opslagplaats voor bewaar-bieren is een kelder waar en constante temperatuur heerst tussen 10 en 15 graden. Een koudere temperatuur van 4 tot 10º C is gewenst voor zeer lange "rijpingstijden".
Bieren die lang bewaard kunnen worden, worden het best ondergebracht in een kelder met een relatief hoge vochtigheidsgraad, omdat het vocht de stopsels vochtig moet houden. De vochtigheid is ideaal als deze ± 60 - 65 % bedraagt. De vochtigheidsgraad heeft uitsluitend een invloed op de luchtdichtheid van de fles. Een te vochtige omgeving tast echter kurk en kroonkurk aan, zodat na een tijdje lucht (en dus ook wilde gisten en/of bacteriën) de fles binnendringt en het bier ondrinkbaar maakt..

Je bent ziek geworden van overmatig bier drinken, en de houdbaarheid daar van.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.brouw-bier.nl/praktijk/bewaren.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke copy-paste. Maar niet echt een antwoord op de vraag. minnetje van mij.