Ik weet dat cola, waar de koolzuur uit is (door de fles open te laten staan) een goed middel is tegen misselijkheid.

Op onderstaande sites wordt ook aangegeven dat het tegen buikpijn helpt, maar dan met koolzuur, neem ik aan.
Deze site doorlezen tot het eind van alle vragen:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15704/cola-bij-overgeven-misselijkheid/

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/58839-wat-te-doen-tegen-misselijkheid.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, ik kan geen enkele medische site vinden die dat bevestigt. Het is nooit wetenschappelijk aangetoond dat het drinken van cola bij buikkwalen effectief is (maar onderzoek hiernaar is schaars gedaan).
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KLopt helemaal! Als je misselijk bent en weinig binnen houdt kan je wel wat cola proberen. Doordat het zuur is wordt dat soms wel verdragen is mijn ervaring. Het bevat veel suiker, dus als dat er wel in blijft krijg je vocht en suiker binnen. Drink dan wel kleine slokjes. Maar mijn ervaring is alleen bij misselijkheid bij koorts. Voor buikpijn is hier inderdaad helemaal niets over bekend.
Nee, integendeel , je wordt er juist misselijk van en buikpijn, de gassen die daar inzitten hopen zich op en je krijgt buikpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geleerd dat lauwe cola zonder prik helpt bij diarree. Je kan de prik eraf laten gaan door de fles open te laten staan maar het gaat sneller als je gewoon een beetje suiker in de cola gooit. Dan is de prik er gelijk af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt bij mij wel tegen de hik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cola helpt erg goed tegen misselijkheid. Wordt vooral geadviseerd bij ochtendmisselijkheid als je zwanger bent.
Ook als je diarree hebt is cola (suiker) en chips (zout) beter dan niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je op vakantie bent in china en je hebt steeds last van buikpijn en je ontlasting lukt niet, werkt cola inderdaad door de zure krijg je weer een normale ontlasting