Is limonade siroop slecht voor de lijn?

Als je niet zo van water drinken houd en je toch je hoeveelheid water per dag binnen wil krijgen is het dan slecht om limonade siroop / ranja te gebruiken? in de goedkoopste fles van de c1000 zitten 60 kcal per 100 ml en de rest van de voedingswaarde is te verwaarlozen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
45.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink liever groene thee zonder suiker

Antwoorden (10)

Limonadesiroop is bijna pure suiker, je kunt bijvoorbeeld wel maar een heel klein scheutje er in doen. Zo heb je water met een smaakje in plaats van Ranja.

Groene thee is ook goed om te drinken.

Toegevoegd na 54 seconden:
Maar alleen maar ranja drinken is niet zo goed vootlr de lijn denk ik.
Ritsuka
12 jaar geleden
je kunt wel slimpie gebruiken, daar zit geen suiker in maar wel weer aspartaam!

Toegevoegd na 18 seconden:
is ook een limonade siroop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ranja is uitsluitend suiker. In de praktijk drink je water met suikerklontjes en een kleurtje., Natuurlijk is dat niet goed voor de lijn (en 120 calorieen in één (klein) glas ranja vind ik nogal wat. Neem er daarvan 5 per dag en je hebt een extra warme maaltijd achter je kiezen. Gezonde voedingswaarde heeft het inderdaad totaal niet ; nogmaals, pure suiker.

Water drink je niet omdat je er van houdt (hoewel, ik persoonlijk wel), maar omdat je dorst hebt, en vocht nodig en het is gezond. Wil je dat pertinent niet omdat alles lieverkoekjes moet zijn, OOK als je lijnt, neem dan limonadesiroop zonder calorieën, zoals Slimpie of Ranja Light. Ook stukken beter voor je tanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat tikt nogal aan ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen denken snel '; het is maar ranja'. Maar in plaats van de aangegeven verhouding van 1:7 of 1 : 11, mengen mensen het vaak wel 1: 4 of 1:5. Veel zoeter dus dan de bedoeling. Daarnaast nemen ze nooit 100 cc maar meestal 250 tot 300. Dat betekent dat er per glas geen 60 calorieen in zitten, maar wel tot 300 (!!!!). En dat soms 4 keer per dag, zo niet meer. Over 'tussendoortje' gesproken. "Hoe kan het toch dat ik niet afval, ik drink zowat alleen nog maar ranja !!".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ik denk dat ik het eerder 1 op 10 drink als 1 op 5 dat vind ik veel te zoet. Maar het is inderdaad 60 cal op 100 ml gemengd, en ik dacht dat die 60 cal op 100 ml siroop waren dus dat valt dan wel weer tegen. Dus toch maar weer als ik iets anders wil drinken als thee of water aan de cristal clear denk ik, voor ik een ranja verslaving oploop ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van water ?
Als je gewoon wacht tot je dorst hebt, is er echt niks lekkerders, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Water is het lekkerste wat er is :)
zoals alles: met mate!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit erg veel suiker in, en van veel suiker wordt je dik! Maar een x'tje kan geen kwaad natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga wat meer bewegen als je wil afvallen en klein beetje zoetstof kan dan echt geen kwaad. Wat ook lekker is in water is citroen sap kun je kopen in de supermarkt. Die combi val je nog beter van af. Blijf bewegen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siroop bevat suiker, strikt genomen word je er niet slank van.
Wat je de rest van de dag eet/drinkt en doet is ook van invloed op de lijn.
Als water geen optie is zou ik er niet krampachtig mee omgaan. Gewoon lekker gaan drinken. Dorst is ook zo wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Limonade is niet goed voor de lijn.
Water is noodzakelijk voor je gezondheid.
Je kunt zelf limonade met heel weinig calorieën maken
door het gebruik van wat vruchtensap (citroen bijvoorbeeld) en Stevia. Stevia is een natuurlijke zoetstof. 1 druppel in een glas water en het is zoet. Het bevat bijna geen calorieën. Je kunt het kopen bij de reformzaak e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich hoeft een voedingsmiddel niet slecht te zijn. De hoeveelheid, in verhouding tot wat je in totaal eet of drinkt, is belangrijk.

Water heb je nodig als bouwstof maar vooral ook als oplosmiddel voor het transport van voedings- en afvalstoffen. Hoe meer stoffen er in het water zitten dat je drinkt des te groter is het volume aan water dat je nodig hebt om die stoffen te verwerken. Drink je limonade in plaats van water dan moet je een groter volume aan vocht drinken om de suikers te verwerken. Omdat je een liter of twee vocht per etmaal nodig hebt is het wel belangrijk waaruit dat vocht bestaat.

Een glaasje limonade is geen probleem maar twee liter limonade loopt fors op aan suikers. Je kunt beter thee drinken of het water op smaak brengen met wat muntblaadjes of citroen. Zoals elders genoemd kan een drupje stevia helpen als je van zoet houdt. Zelf voeg ik graag wat koolzuur aan mijn water toe en een heel klein beetje Keltisch zeezout (sel gris). Zo maak ik mijn eigen mineraalwater, dat eerder wat zoetig smaakt dan zout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hangt af van de mate waarin je het verdunt.Want weet wel, het overgrote deel van limonade bestaat uit suiker.En veel suiker werkt niet echt bevorderlijk voor de lijn.