Hoeveel drank inslaan voor feestje?

Ik ga een feest geven. 12 personen. allemaal 16 jaar of ouder. het feest duurt ongeveer 5,5 uur. p.s. het is geen dikke party ofzo, maar gewoon gezellig wat kletsen enzo... De mensen die uitgenodigd zijn drinken behoorlijk. niet tegen het zatte aan, maar wel veel.

Mijn vraag is dan ook, hoeveel drank moet ik inslaan?
12 personen
16 jaar of ouder
5,5 uur

Drank: bier, wijn, mix...

alvast bedankt!

Toegevoegd na 13 minuten:
Zou het goed zijn als ik dit haal?

- 2 kratten bier (24fl)
- smirnoff ice
- bacardi mojito
- bacardi razz
- 3 flessen canei
- 2 flessen champagne

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.9K

Het beste antwoord

Ik zou op 4 - 5 kratjes rekenen. Wijn hangt meestal van het vrouwengehalte af. Ik zou misschien nog twee flesjes mixdrank aanbieden, met wat cola/sprite uiteraard.
Opdat ze zullen drinken wat de pot schaft! ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zegt dat het behoorlijke drinkers zijn, maar dat het geen dikke party is. Desondanks zijn het wel 5,5 uur, dus ik zou voor 4 kratjes gaan. 5 Is bij nader inzien wel wat te veel denk ik. Ik denk dat dat vierde kratje sowieso aangebroken wordt. Dus zeker 4 kopen. Als je bij een slijter koopt koopt hij vaak wat je teveel hebt ingekocht terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel, ik heb al gepost wat ik ga halen, moet genoeg zijn...

Andere antwoorden (5)

3-4 kratten bier, wat flessen breezer/smirnoff en misschien nog 2 wijntjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 kratten bier, 4 flessen witte wijn, 4 flessen rode wijn, 1 fles bacardi, maar nog beter kun je naar een slijter gaan en vragen of hij je een hoeveelheid drank wil bezorgen en wat je over hebt, weer terug wil nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het goed zijn als ik dit haal? - 2 kratten bier (24fl)
- smirnoff ice
- bacardi mojito
- bacardi razz
- 3 flessen canei
- 2 flessen champagne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
champagne?? of sekt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jep champagne... we zijn nogal een vriendengroep die van stijl houdt... haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en cola, 7up, jus d'orange is er sowieso om te mixen
Ik neem niet aan dat alle 12 personen alleen maar bier dus drinken? Ben bang dat je het net niet redt met 1 krat bier, dus zeg maar 2 kratten. Wijn zou ik zeggen.. ong 2-3 flessen. Mix-drankjes moet je mee oppassen! Ik adviseer 1 fles.
12 jaar geleden
Als je ergens een feest zou bespreken, rekenen zo meestal op gemiddeld 8 drankjes pp. Als jij weet dat het flinke drinkers zijn, reken je iets meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 kratten bier van 24 heb je zeker genoeg. als je er dan nog een fles gold strike bij doet weet je zeker dat je genoeg hebt.
1 shotje gold strike en je drinkt meteen wat minder bier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja, heb een keer op een feestje een halve fles goldstike op en toen ging lopen in een rechte lijn niet helemaal goed meer.... is toch 50% ofzo? echt belachelijk veel, maar mensen gaven mij de fles.... dat is meestal niet zo'n slim idee :$