Kan ik koffiemelk verwarmen voor in de koffie?

Koffiemelk koelt de koffie ontzettend af. Kan ik deze van tevoren in een pannetje verwarmen gelijk aan gewone melk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
7.8K

Het beste antwoord

Voorzichtig opwarmen zou kunnen. Laat het echter niet te heet worden. Vooral koffiemelk met weinig vet loopt veel kans om te gaan schiften.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dit kan. Je hebt ook koffiezet apparaten die deze melk zelf verwarmen, apart van de koffie, maar als je die niet hebt kun je het natuurlijk gewoon in een pannetje opwarmen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebeurt dat niet meestal met gewone melk?
Je hebt ook koffiemelk die je buiten de koelkast kunt bewaren of koffiepoeder. Dan heb je geen last van de kou van de koelkast. Of je probeert koffie zonder koffiemelk :)

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel "melkpoeder"
12 jaar geleden
Ja, uiteraard is dit mogelijk.

Een tip om het misschien nog lekkerder te maken: klop de melk op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Zelf doe ik altijd een heel klein beetje gewone melk warm maken en dan een beetje koffiemelk erbij.
Flink kloppen en je hebt een massa schuim, heerlijk.
dat kan, maar dan heb je een vieze pan.
handiger, als je alleen koffie maakt voor jezelf, is een bodempje koffiemelk in je mok te doen, en het even te verwarmen in je magnetron.
koffie erbij, en klaar!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha ha, ik las wat anders: dat kan, maar dan in een vieze pan. Ik dacht, waarom moet dat in een vieze pan, wat raar. Heb het nog 2 x moeten lezen, toen las ik het pas goed. Ach ja, het is weekend, koppie staat op rust.
Rieneke1
12 jaar geleden
hahaha dat zou een bizar advies zijn :)
fijn weekend!