is het normaal dat energie drink mij geen energie geeft?

Ik drink energie drink voor de smaak niet voor de energie.
Maar ik ken veel mensen die wel van energie drink energie krijgen.
Aan wat ligt dat?
Als ik midden in de nacht wakker wordt en ik loop naar de koelkast open ik wel is een energie blikje en drink em voor de helft op en dan kan ik weer heerlijk slapen.
Is dit raar?
Aan wat zou dit liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stop eens een week met energy drink en koffie, kijk hoe je lichaam hier op reageert.
Het zal me niets verbazen als je je op een of andere manier niet lekker voelt, hoofdpijn, moe of andere klachten. Dan weet je dat de cafeïne/suikrer wel degelijk iets doet on je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een vraag aan jou. Wrm ben je begonnen met energie drank. Het is als de Pest voor je lichaam. Er zit zoveel 'giftig' afval in (niet in de vorm van, maar de spullen zijn niet goed voor je lijf) Mijn tip is, Stoppen!
Het help helemaal niet. De gene die er energie van krijgen. dat zit tussen hun oren, ze denken. Hé is drink energie dus ik heb meer energie en die krijgen ze dan ook. meestal komt dit door de 3 kilo suiker die erin zit!

Het beste antwoord

Ja hoor, dat is heel normaal. Er zit namelijk weinig tot niets in dat echt energie geeft (ja, suiker hooguit) en wat andere stoffen waar je voornamelijk ene heel opgefokt gevoel van kunt krijgen dat LIJKT op energie. Cafeïne en guarana enzo.

Sommige mensen zijn daar gevoeliger voor dan anderen. En door gewenning kun je zelfs nog ongevoeliger worden.

Maar eh...als de 'midden in de nacht' niet in je bedje ligt te knorren maar naar de koelkast moet lopen voor een drankje met in potentie verslavende stoffen, is er wellicht toch al een klein probleempje met je slaapritme, dat zeker met overmatige consumptie van dit soort drankjes te maken kan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaapritme van mij is idd heel afwisselend maar dat ligt voornamelijk aanmezelf.
Wil bijvoorbeeld om 0:00 nog een film kijken en dus pas 2:00 in bed lig.
En dit was maar een voorbeeld dat ik soms als ik ff wakker ben en naar de wc moet ook ff wat te drinken pak.
En dan soms een energie omdat het lekker smaakt.

Andere antwoorden (4)

Misschien drink je zoveel blikjes op een dag dat je inmiddels gewend bent geraakt aan die cafeine en andere oppeppende stoffen die erin zitten? Als je daarnaast ook nog 'gewoon' koffie drinkt dan heb je al een aardige hoeveelheid in je systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een loopt te stuiteren van 1 blikje of 1 kopje koffie omdat die het zelden of nooit drinkt en de ander drink het veel (hier door een cafeïneverslaving) en zal veel meer nodig hebben om nog te stuiteren of er iets van te merken.
En misschien is het toch beter om midden in de nacht gewoon een glaasje water te nemen. Als die suikers zijn ook slecht voor je tanden (want ik neem aan dat je niet meer je tanden poetst na het drinken van het blikje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gewoon normaal. Ik heb het ook. Ik kan 1 minuut voor ik ga slapen z'n blikje drinken en dan heerlijk in slaap vallen.

Ik denk dat het ook een beetje in iemands hoofd zit. Als hij denkt hier wordt ik druk van. Dan wordt hij/zij dat meestal ook gewoon al geef je dan rustgevende thee :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit gewoon tussen je oren.Als je s nachts dorst hebt vraagt je lichaam alleen maar om vocht.En of het nu energie frisdrank of water is maakt niets uit.