Is nuttigen van alcohol in het algemeen een teken van zwakte?

Veel mensen drinken wegens een verslaving of om het bijeffect van een alcoholische drank te genereren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Nee hoor.!
Dat zijn maar een paar die je met je vinger kunt aanwijzen. Meeste mensen drinken voor de lol, gezelligheid...
Een kennis van mij, hij was wel zo iemand die wat jij bedoeld. Bv éénskeers heeft hij 2 flessen absent alcohol gekocht 80% vol. Had die binnen 3 dagen op. En dan lag die 1 week in coma thuis op de bank..
Was echt niet normaal.!
Dat is gewoon 1 op 100 mensen denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zeker niet. Niet elk glas alcoholische drank wordt gedronken omdat iemand verslaafd is, niet elk glas is bedoeld om de tongen los te maken.
Er zijn gelukkig heel veel mensen die alleen maar een glaasje drinken omdat het op dat moment lekker is en passend is bij de gelegenheid.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor itsme
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biertje,moet jij hier niet op antwoorden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is al gebeurd door itsme :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
proost!
itsme
14 jaar geleden
@QuiCk01: dat is nou net het criterium: het moet niet. Maar het kan. En als je de keuze hebt, en je kiest voor een lekkere vruchtenbowl, dan doe je dat. Maar als je op toch meer trek hebt in een biertje of een wijntje of een bloody mary, dan neem je die. Het is maar net waar je op dat moment zin in hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook @QuiCk01: Ook het gegeven dat het slecht is, is totale onzin. Zolang je met mate drinkt, is er geen enkel probleem. Heel veel cassis drinken is ook niet best. Bevat veel suiker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appelsap bevat ook alcohol... heel veel vruchtendranken hebben dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@biertje: Biertje ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dirk14: lekker, het werd tijd ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Biertje, het lijkt wel chatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje: klopt, dat lijkt ;)
Absoluut niet. Waarom zou dat een teken van zwakte zijn? Het enige moment waarop het zwak is, is als de alcohol drinker nog zelf naar huis moet rijden en dan nog niet nee kan zeggen.

Ik ben geen groot drinker, a en toe nuttig ik een wijntje of een biertje, maar juist als ik zwak ben grijp ik naar de fles.
Momenteel ben ik weer snotterig en heb keelpijn, er gaat dan niets boven een lekkere kruidenbitter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is het een teken van "lekkerte", net zo als het eten van b.v. een heerlijke stoofschotel! Pas als je er niet op tijd mee kunt stoppen,zou het een teken van zwakte genoemd kunnen worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 lekker zwak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel stiertje!
Zeker niet, ik drink meestal omdat ik er echt zin in heb, net zoals ik echt zin kan hebben in een kop koffie of een stuk appeltaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk niet - wat is er zwak aan van iets genieten? Een grote ijscoupe, een chocoladeletter, een heerlijke rijpe camembert met knapperstokbrood - voor iedereen is iets anders het summum van 'lekker'.
Alles wat lekker is, is in enorme hoeveelheden niet aan te bevelen, en al gaat iedereen zich op z'n tijd te buiten aan enorm van iets genieten, (bijna) iedereen weet zijn/haar grens te bepalen.
Waarom jij tot de conclusie komt, dat 'veel mensen' verslaafd zouden zijn, of om bij-redenen aan het geniet-aspekt voorbij zouden gaan, snap ik eerlijk gezegd niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je het drinkt om je problemen of verdriet te verdrinken, anders niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een onzinnige gedachte.
De meeste mensen drinken gewoon omdat ze het lekker vinden.

Niet heel Nederland loopt laveloos rond omdat ze aan hun dagelijkse verslaving willen werken.