Wat is beter om te drinken na het uitgaan om een kater te voorkomen?

Een goed middel is dus veel drinken. Maar wat?
Gisteren heb ik koolzuurhoudend water gedronken.
Is dit beter als normaal water? Of melk, cola enz.? Wat is het beste?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TIJDENS het uitgaan niet zoveel drinken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is nog wel het beste medicijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar heb jij nu een erge kater? Terwijl je Spa Rood hebt gedronken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee valt wel mee nu. Wat voor effect heeft koolzuur hier op?

Het beste antwoord

Persoonlijk werkt water voor mij het beste. Gewoon zoveel drinken dat je niks meer op kan. Zodat je weet dat je veel vocht binnen hebt gekregen. Want de alcohol onttrekt het vocht uit je lichaam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Na het uitgaan kun je het beste veel water drinken, zodat je weer vocht in de lichaam krijgt. Alcohol onttrekt vocht aan het lichaam, waaronder de hersenen.

Lees onderstaande website, dan heb je het meest volledige antwoord op je vraag.

http://melkquotum.startpagina.nl/prikbord/3404019/een-glas-melk-tegen-een-kater
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens het uitgaan afwisselend alcoholdrankje en water bestellen, en voor het slapen 2 glazen water.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon water of koolzuurhoudend?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zou gewoon water doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weer dat het ligt aan hoeveel je gedronken hebt, maar 2 glazen water is eigg te weinig.
Ritsuka
12 jaar geleden
Tussendoor drink je ook al water, als je mijn antwoord goed leest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ritsuka!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na ieder glas alcoholhoudende drank een glas water drinken, dat is wat ritsuka bedoeld, goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Dit deed ik ook altijd als ik wist dat het een avondje 'doorzakken' zou worden. Gewoon bij ieder drankje ook een glas (gewoon) water bestellen.
Een kop bouillon (gewoon van zo'n blokje)
Je krijgt dan in één klap zout en vocht binnen. Het zout helpt om meer vocht vast te houden, en dus een kater te verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmmm ga ik vanavond is proberen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onttrekt zout het lichaamsvocht niet? Je droogt ook uit als je zeewater drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat pas het geval als je zeer grote hoeveelheden zout binnen krijgt en de osmotische waarde van je bloed significant gaat stijgen. Maar zover komt het niet na een kop bouillon ;)
Maar de echte wetenschap achter vocht vasthouden door zout weet ik niet, ze zeggen wel dat als je last hebt van vochtophoping in je lijf je geen zout moet eten. En dit is de tegenovergestelde situatie. In ieder geval werkt het bij mij goed :)
Drink wat melk! het helpt bij mij en hoor het van veel vrienden ! Tijdens het nuttigen van alcohol water drinken dit verdunt de alcohol en zorgt voor weer meer vocht. Ook kan het helpen een kopje bouillon te nemen hier zit veel zout in dus houdt je vocht vast. Na het uitgaan en voordat je naar bed gaat dus melk!! Het eet als t waren je alcohol op ...