Onder jongeren is "comazuipen" populair (?). Wat is comazuipen precies? Spreekt men van comazuipen als je 5 pintjes op één uur opdringt?

Toegevoegd na 19 seconden:
opdrinkt.

Toegevoegd na 16 minuten:
Spreek je over comazuipen als je bijvoorbeeld twaalf alcoholische dranken opzuipt op 3 uur?

Toegevoegd na 17 minuten:
15 pintjes opzuipen op 3 uur, is 5 pintjes per uur.
Is dat al comazuipen of is dat overdreven om dat comazuipen te noemen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Het beste antwoord

Comazuipen is het waarschijnlijk niet. Overmatig drankgebruik duidelijk wel.

Wanneer je 15 pilsjes drinkt bevatten die samen 5%*15*33cl=24.75cl alcohol. Je hebt dan dus bijna een bierflesje gevuld met alcohol in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het antwoord zit al in het woord zelf, zuipen tot dat je er letterlijk bij neem valt, en het bewustzijn verliest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon drankjes mixen totdat je kotsend ergens neervalt en bewusteloos raakt en je kan dan ook stikken in je eigen kots als je niet goed ligt en zelfs in je tong.
Gold Strike + Feighling is de meest bekende onder de "coma" zuipers.

Gr jelmer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je helemaal bewusteloos zuipen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
choke.choke.choke.choke

wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drinkgelag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De term comazuipen wordt gebruikt voor het gemeenschappelijk overmatig drinken van jongeren, soms ook minderjarigen. Hierbij wordt meestal gebruik gemaakt van sterke alcoholhoudende dranken zoals wodka, tequila, kleiner feigling en whisky. Maar het is ook mogelijk te comazuipen met lichtere drankjes als de Bacardi Breezer. Het comazuipen is comazuipen als je er letterlijk bewusteloos bij neervalt en leidt frequent tot ziekenhuisopnames en moet dus zeker gezien worden als een vorm van alcoholmisbruik.

Toegevoegd na 41 seconden:
De hoeveelheid is dus niet belangrijk, maar wel het effect...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Vandaag;

Als jij daarvan in coma raakt wel, ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze wisten wat ze deden, dan lieten ze het uit hun hoofd...

Technisch gesproken drijven ze hun chauffeur uit de auto... Net als bij narcose... Net als glaasje draaien kan dit hele nare langdurige consequenties hebben...
NDE of BDE kan men oplopen... Met alle gevolgen van dien... (NDE Near Death Experience, BDE Bijna Dood Ervaring)

Heel, heel dom om te doen als je er niets van af weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel dom om te doen. (punt)
Strikt genomen zoveel drinken dat je er beuwsteloos bij neervalt. Maar natuurlijk is het breder te zien dan dat, en kan je al het overmatig drankgebruik hieronder scharen, waarbij overmatig neerkomt op het zoveel drinken dat je absoluut geen benul meer hebt van waar je bent en wat e doet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De term comazuipen (in het Engels binge drinking genoemd) wordt gebruikt voor het gemeenschappelijk overmatig drinken van jongeren, soms ook minderjarigen. Hierbij wordt meestal gebruik gemaakt van sterke alcoholhoudende dranken zoals wodka, tequila en whisky. Maar het is ook mogelijk te comazuipen met lichtere drankjes als de Bacardi Breezer. Het comazuipen leidt frequent tot ziekenhuisopnames en moet dus zeker gezien worden als een vorm van alcoholmisbruik.

Deze term comazuipen is afgeleid van het in Duitsland als Komasaufen betitelde drankmisbruik onder jongeren.