Hoelang kun je ijsblokjes bewaren in de vriezer?

IK heb 2 zakken ijsblokjes in de vriezer, die liggen er al vanaf de zomer ,tot hoelang kan ik ze nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
9.5K

Het beste antwoord

In ijsblokjeszakken blijft het ijs levenslang lang goed.
Alleen bij die open ijsbakjes vind ik het ijs na verloop van tijd gaan stinken vooral als er rijp op is gaan staan, die komt dus niet in mijn whisky.
Een stukje eraf smelten helpt wel, maar in zakjes blijft het ijs toch beter smaken.
Ik vul ze ook altijd met lauwwarm water dan bevriezen ze langzamer en dan krijg je mooie heldere ijsblokjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je

Andere antwoorden (4)

o lang je diepvries aanstaat en het ijs niet verdampt...

Toegevoegd na 14 seconden:
zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom 'zo'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ijs op 25° onder nul is geen leven mogelijk... En het is leven dat ijs/water laat bederven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus er bestaan geen marsmannetjes in mijn vriezer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan wel, maar die lusten geen ijsblokjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihii
Totdat de vriezer kapot is, dan smelten ze. Maar verder kun je water heel heel heel heel heel heel lang bewaren in je diepvries.
Eerste wat kapot gaat is je vriezer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit onbeperkt houdbaar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meeste ijs op de Zuidpool ligt er al heel erg lang en het is nog steeds goed.