waar is wijn met weinig alcohol te koop?

Ik heb op internet gezocht naar wijn met weinig alcohol. ( bijvoorbeeld 7-8%). Het is er wel, maar nergens kan ik vinden waar het te koop is.
Ik heb al eens alcohol vrije wijn gekocht, maar die vond ik echt niet lekker. Een wijntje op z'n tijd is wel lekker, maar ik zou zo graag goede wijn ( geen zoete ) vinden met minder alcohol dan normaal. Heel veel wijnen hebben tegenwoordig steeds meer alcohol, dan sta je na 1 glaasje al op z'n kop....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.8K

Het beste antwoord

Een wijn met een minimum (ongeveer 1%) aan alcohol die ook nog eens lekker is is die van huis Castel. Verkrijgbaar bij Gall & Gall, Dirkx III en Mitra. Ik ben een echte wijnliefhebber, maar deze vind ik zelfs lekker. Ik drink hem als ik zwanger ben wel eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol en zwangerschap?? Zelfs 1% wordt al afgeraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip, Platje. Gelukkig gaat het om twee 1%wijntjes op een hele zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet veel, maar besef dat, dat ook al schade kan aanrichten. Laatst een uitzending over gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals: bedankt voor je tip.

Andere antwoorden (4)

Je kan gewoon de Canai wijnen proberen (8,5%). In elke supermarkt verkrijgbaar.

in rose en wit

http://www.hekeltje-slijterijen.nl/assortiment/wijn/rose/product/canai-rose/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Canei is ten eerste geen wijn. Ten tweede vroeg Maaikemvfens om een wijntje dat niet zoet is. Sorry, minnetje...
Ik was van de week bij een goede, grote wijnhandel. Daar pakte ik een fles wijn uit het rek, die me werd afgeraden als cadeautje voor een wijnliefhebber, omdat hij gedealcoholiseerd was. Maar het was er dus wel te koop. (dit was bij Wijnhandel Schaapveld in Zutphen, maar ongetwijfeld hebben andere goede wijnhandels het ook)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de lidl hebben ze pakken witte en rode wijn. Het zijn 1,5 liter pakken en er zit 9,5 % alcohol in. Wij halen deze elk jaar als we een BBQ voor een groep ouderen organiseren.
Zelf vind ik hem ook goed te drinken. Dus je zou daar eens kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in duitsland als je in gelegenheid bent of anders bier en wijn bij Lidl