Nee, dit valt onder sterke drank (18+)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je mag als 16 jarige drank kopen tot een maximum van 15% alcohol (Rode wodka bevat 17,5%)

Toegevoegd na 16 minuten:
http://www.bsb.nl/BSB/ItemImages/61055/P_61055.jpg

Ik ben uitgegaan van deze fles Puschkin (17.5%)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de wet is elk drankje met meer dan 0,5 procent alcohol een alcoholhoudende drank. Je mag dranken zoals wijn en bier alleen kopen als je 16 jaar of ouder bent. Sterke drank (met alcoholpercentage van 15% en meer) mag je kopen vanaf 18 jaar.

Petrikov Red is 14,7% dus in principe mag je rode wodka kopen op 16 jaar.

Toegevoegd na 14 minuten:
Petrikov Red is 12,5%, niet 14,7%*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Petrikov Red is 14,7% dus in principe mag je rode wodka kopen op 16 jaar."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad +1 voor dit antwoord. Niet afhankelijk van de soort drank, maar van het alcoholpercentage!
Wodka laat je beter, je krijgt er gaten van in je geheugen: t.t.z wodka drinken,... trouwens alle drank met hoog alcoholgehalte tast de werking van de hersens aan.

Geniet gerust van 1à3 pintjes bier, geniet van enkele glaasjes goede wijn, geniet van een scheutje likeur in de koffie of een scheut cognac ergens bij, maarrrrr gene wodka, géén grote hoeveelheden sterke drank drinken want dat is dom en slecht voor je grijze hersencelletjes.
Wodka is voor de grote vette dikke Russen die gewoon zijn om dat spul te drinken en dan nog...

Verstandig drankgenot toegewenst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zeer verstandig advies, maar niet waarom de vraagsteller had gevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord inderdaad..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geheelonthouder, maar zelfs ik zie in dit 'antwoord' geen antwoord op de vraag. En ik vind je beeld ook wel HEEL erg stereotyp. Niet alleen dikke vette Russen drinken Wodka, maar ALLE russen m/v, van elke sociale klasse, en datzelfde geld voor de Skandinavische landen. @Durnstic : dat klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''grote vette dikke Russen''? Geen antwoord. -'tje