Ik heb ooit in de Efteling Laafbier gedronken. Wordt dit daar nog steeds verkocht en is het ook buiten de Efteling te koop? Zoja, waar dan?

Toegevoegd na 2 dagen:
De naam van het bier was Laafse Lurk.

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor het antwoord. Ik zal bij de brouwerij informeren naar een volledig antwoord op mijn vraag.

Picture for question
14 jaar geleden
in: Dranken
3.2K

Het beste antwoord

Na wat googelen kwam ik op een site waar een query was over bieren.
Een van de vragen ging over het Laaf bier.
Zie hier vraag en antwoord en in de bron heb ik de site vermeld waar de antwoorden dan vandaan zouden komen.

Pretpark de Efteling laat voor ‘Het land van Laaf’ bier brouwen door verschillende brouwerijen. Deze biermerken hebben ‘iets van Laaf’ in de naam.
Over welke brouwerijen, plaats en land gaat het?

NAAM plaats land
Brasserie d'Achouffe Achouffe-Wibrin B
Hertog Jan Brouwerij Arcen NL