Waarom is het drinken van water uit een beker minder lekker dan water drinken uit een glas?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
5.2K

Antwoorden (3)

een glas isoleert en geeft een lekkerder gevoel aan je mond dan een beker van procelein of plastic. het smaakt 'minder' en door de galdde structuur setrieler. en dat associeren mensen met schoon helder en lekker. bij bier geldt hetzelfde
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is natuurlijk een zuiver psygische kwestie.Het smaakt natuurlijk hetzelfde,maar in een beker zie je het water niet erg,en in een glas zie je duidelijk dat het er fris en schoon uitziet, en het gevoel is anders,een dun glas of een dikke porcelijnen beker of mok.Zo drinkt men ook liever een glas thee dan een kopje thee.Ook hier is het aanzicht van kleur en helderheid doorslaggevend.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die RVW;

Het heeft volgens mij met geur te maken; net zoals je koffie niet echt goed proeft met je neus dicht (probeer maar eens) beïnvloedt de geur van plastic altijd engiszins de smaakbeleving van wat eruit gedronken wordt. Hoe harder de kunststof van de beker is, des te minder dit effect optreedt. Glas daarentegen ruikt gewoon naar nix.