Alleen zoiets als pure alcohol maar dat kun je echt niet drinken (en daar zit door de azeotroop ook nog bijna 5% water in, dat er alleen met hele zware middelen uit te krijgen is)

Omdat wij zelf ook voor het grootste deel uit water bestaan kunnen we eigenlijk alleen vloeistoffen "verteren" die ook voor een groot deel uit water bestaan. En gelukkig bevat alles dat groeit en bloeit vanzelf ook water.
Een sinasappel bestaat ook voor een groot deel uit water dus zelfs versgeperst sap ZONDER toevoegingen is gewoon veel water

Er zijn nl WEL vloeistoffen die niet uit water bestaan. Olie, benzine, om maar een paar voorbeelden te noemen maar dat noemen we geen dranken omdat wij het niet kunnen drinken (zonder schade)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

veel vloeistoffen bevatten van nature water. Bv in melk zit water zonder dat het eraan toegevoegd wordt.
kunstmatig samengestelde dranken, zoals limonades, maar ook alcoholische dranken, bevatten water dat tijdens de productie is toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, water zit direct of indirect in alle dranken. Met indirect bedoel ik bijvoorbeeld een sapje dat 100% uit vruchten bestaat, zoals versgeperste jus. Hier zit ook water in, omdat sinaasappels water bevatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, vochtloos bestaat niet. bijv: je tanden en zelfs stenen bevatten water