Hoe lang moeten theezakjes trekken?

Op de gebruiksaanwijzing van theezakjes staat vaak: kokend water opgieten en dan vijf minuten laten trekken. Soms is de trektijd zelfs nog langer.

Waarop ik denk: jekkes! Dat ondoorzichtige spul heet koffie hoor!

Waarom staan er van die belachelijk lange trektijden op de gebruiksaanwijzing van theezakjes?

Picture for question
Cryofiel
14 jaar geleden
in: Dranken
6.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV trouwens

Het beste antwoord

Deze vraag is al eerder gesteld.
Denk dat je wel wat aan de eerdere antwoorden hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Voordat het moment dat het niet lekker meer is, moet je ze eruit halen...

Net als bij die bout... Een kwartslag voordat die breekt stoppen met draaien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die tijden zijn richtlijnen. Daar hoef jij je niet aan te houden. Goed naar de kleur van het water kijken en als het je bevalt, vlug dat zakje eruit.
Ieder zijn voorkeuren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij niet van hele sterke thee houden zoals bijv. in Spanje, daar gooien ze het theezakje er vast in en gaan dan eerst nog andere tafels bedienen. En heb je thee die niet te drinken is.

Het is natuurlijk een leuke vraag om de fabrikant eens aan te schrijven.

Ik ben een echte theeleut en laat het maar even trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een verschil tussen thee en kruidenthee.
Ik ga mee met je smaak als het gaat om thee, die laat ik ook geen 5 minuten trekken. Na 1 minuut is het voor mij wel goed genoeg.
Maar kruidenthee is een heel andere 'koek'. Die laat ik gerust 10 minuten trekken, een schoteltje op mijn beker om het warm te houden en dan wordt het echt een stuk lekkerder.
14 jaar geleden
Het hangt hoe je de theezakje ingiet. Als je zomaar in gooi en dan 5 min wachten. Ten 1e is de kleur nog niet eens goed. En de smaak is oo wat anders. Ik doe altijd zo. Giet kokend water in kop of glas. En dan de theezakje heel langzaam in laten zakken. Tot dien in de bodem stil blijft hangen. En dan zet een soort kapje/dekseltje op de kop wacht 3/4 min. Haal de dekseltje af gooi wat suiker in als dat nodig is, roeren klaar. Heerlijk is dat probeer maar is even. Dus het is gewoon kwestie van het theezakje heel langzaam in laten zaken. Hij moet niet drijven. Succes er mee..
Mvg spencer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van of je een hele pot thee wil trekken of alleen een kopje, zeg ik: hang het zakje erin en houd de kleur - al soppend met je zakje - in de gaten! Bij een mooi bruine kleur (afhankelijk van het soort thee) trek je het zakje eruit, en klaar ben je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt een goede vraag, want over smaak valt niet te twisten.
Daarom is het antwoord: net zo lang als je zelf wil en lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ja zo'n vraag krijgt een gelijkwaardig antwoord.
Het theezakje mag zolang trekken als jij wilt. Over de trektijd van de inhoud van dat theezakje heb je al voldoende adviezen gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ligt ook aan de hoeveelheid water. Heb je hier naar gekeken?