Als je een energiedrankje hebt zonder calorieën, waar komt de energie dan vandaan?

Bijvoorbeeld het merk She.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Het beste antwoord

Je 'krijgt' geen energie van energydrank ; er zitten stoffen in die sterk stimulerend werken, waardoor je je eigen energievoorraad gaat aanspreken. Caffeine bijvoorbeeld, en guarana , taurine en ginseng en meer van die fraaie stoffen die zeker niet per definitie veilig zijn. Net als met cocaïne eigenlijk.

De suiker, die in de light-versie is weggelaten, is zo ongeveer nog de minst schadelijke en eerlijke van al die stimulerende stoffen (ook van suiker kun je flink opgefokt raken), waardoor er eigenlijk alleen nog maar chemische troep overblijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yay. Ik heb je zojuist je 40.000ste punt gegeven. ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow; dank je. Weer een grens gehaald ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in normale energiedrank zitten ladingen suiker. dat levert wel degelijk energie.
in 0 calorieen energiedrank zit nauwelijks energie, het zou je hooguit een oppepper kunnen opleveren, maar geen energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar 'energie leveren' is niet de primaire bedoeling van Energy - en laten we wel wezen, mensen drinken het ook NIET vanwege de voedingswaarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Legale cocaïne'. Lijkt me een treffend synoniem voor die energiedrankjes. +1

Andere antwoorden (2)

Taurine.
Urine van een stier .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is geen stieren urine, dat is een hardnekkig broodje aap verhaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek Het zelf maar op.
Urine van een stier helpt het hard sneller pompen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat staat volledig los van mijn vraag. Energie in voedsel wordt in calorieën uitgedrukt. Als een energiedrankje 0 calorieën heeft, waar komt dan de energie vandaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een bron, want volgens mij zit er dat niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat leg ik met uit van Urine van een stier pompt je hard sneller
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elke energie drank zot taurine kijk maar bij ingrediënten op een blik.
Vandaar ook de naam red bull
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onnozele gedachte: Het woord lijkt op stier en urine, dus zal het dat wel zijn..... De naam taurine is afkomstig van de Latijnse benaming voor stier, taurus, en wordt in 1838 voor het eerst in de literatuur gebruikt. Aan deze tamelijk toevallig ontstane naam heeft taurine vermoedelijk het ontstaan van talrijke legenden over zijn afkomst en werking te danken.
Ritsuka
12 jaar geleden
http://wiki.answers.com/Q/Does_the_taurine_in_rockstar_drinks_contain_bull_pee_or_sperm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schattig... :-)
Ritsuka
12 jaar geleden
Het is een synthetisch gemaakt ingredient
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taurine is voor het eerst in 1827 geisoleerd uit ossengal. Tauros = stier, - ine slaat niet op URine, maar op het feit dat het een aminozuur is, die krijgen altijd -ine als uitgang. Denk aan proteine, cocaine etc. Ook in het menselijk lichaam komt het voor, en het kan synthetisch gemaakt worden. Die laatste versie vind je in de red bull. Hoe goedgelovig kun je zijn..... http://nl.wikipedia.org/wiki/Taurine
Zonder calorieën bestaat niet. Op gedestilleerd water na misschien (wat trouwens niet zo gezond is).

Vaak staat er 0% op zo'n fles drank. Dit kan echter betekenen dat er 0,3% inzit, maar dat dit is afgerond op 0%.

Het is een verkooptruc.

Toegevoegd na 1 minuut:
De energie komt ook hier niet uit, maar dit zorgt er meer voor dat je alles beter "ontwikkeld". Taurine bijvoorbeeld zorgt voor een betere ontwikkeling van de spieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voel zelf een duidelijk effect na het drinken van zo'n drankje. Ik drink zelf geen koffie, ik denk dat het gevoel vergelijkbaar is.