hoe heet zo een glazen perculator met twee bollen?

Mijn vriend bezat vroeger een glazen percolator. Dat waren twee bollen die aan elkaar hingen, en waaronder je een verwarmingsbron moest zetten (zo beschreef hij mij dat toch...). Na verloop van tijd vloeide de koffie in de bovenste bol.
Zijn vorige vriendin heeft de percolator echter meegenomen (plus nog een hele boel dingen) omdat hij de relatie verbroken heeft.
Nu zou ik hem voor zijn verjaardag opnieuw zo'n ding willen geven, maar weet totaal niet naar wat ik moet vragen. Heb ook al op internet gezocht maar ik vind het nergens...vermoedelijk omdat ik niet de correcte naam van het toestel intik.
Kan iemand me op weg helpen?

12 jaar geleden
in: Dranken
7.2K

Het beste antwoord

Koffie ‘uit de twee glazen bollen' is een Cona.
Koffiespecialisten beschouwen deze klassiek Engelse manier van zetten als de beste om smaak en aroma optimaal tot hun recht te laten komen. De glazen behuizing garandeert immers dat niets in aanraking komt met de koffie.

Hier lees je er meer over:

http://www.goldencoffeebox.nl/nl/conakoffie.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk ding!
let wel dat koffiezetten op deze wijze (en met de cafetiere ook) slecht is voor ons cholesterol.
de slechte delen van de koffie blijven bij gewoon zetten in het filter achter.

Andere antwoorden (2)

Bodum heeft zo'n ding. Ze noemen het "vacuüm koffiemaker".

Toegevoegd na 1 minuut:
of koffiezetter.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bodum is de SHOP die deze namaak koffiezetter verkoopt. Er zijn wel degelijk verschillen in kwaliteit met de originele Cona. http://www.gezang.nl/cona_koffiezetter.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nooit van gehoord, lijkt me wel leuk.
dit heet een cona het is wel een vrij lastig apparaat aangezien je koffie snel over geextraheerd kan raken. om dit te voorkomen kan je het boek anything but espresso hanteren. je kan ook de wat goedkopere Hario syphon kopen. wil je deze in actie zien.... in amsterdam is er een koffiezaak die heet screaming beans en die heeft een station met 3 syphons. als tip voor koffie zou ik bijvoorbeeld een colombia of een panama gebruiken.