Is het kraanwater in Nederland echt minder gezond dan wordt beweerd?

Ik hoorde vandaag op het NOS-nieuws dat (volgens iemand van 'de Watershop') er in Nederlands kraanwater veel anorganische mineralen zitten die niet zo goed zijn voor je lichaam, en dat mineraalwater uit de winkel dus beter is (zie link voor het radiofragment).

Toegevoegd na 30 seconden:
http://nos.nl/op3/audio/312303-steeds-meer-gratis-watertappunten-in-nederland.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Daar klopt helemaal niks van, Nederlands kraanwater is zelfs een stuk schoner dan bronwater wat je in een winkel koopt, voor kraanwater zijn de eisen een heel stuk strenger dan voor water dat je in de winkel koopt.
Leuk weetje: flessen water is 400 tot 1000 keer duurder dan kraanwater.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vroeger dronken ze water uit de sloten en gingen ze ook niet dood, kraanwater is gezond en niets mis mee. Ik hoor alleen een flesjesverkoper de negatieve kanten aangeven van kraanwater maar de nederlandse water behoort tot de schoonste van de wereld. niets mis mee dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn plaatsen in nederland waar ze water boven halen wat eigenlijk bronwater is en dat komt dan gewoon uit de kraan terwijl ze het ook in flesjes doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederlands water is NOG STEEDS van een uitstekende kwaliteit. Natuurlijk zitten er ook anorganische stoffen in (ons lichaam heeft zelfs heel veel van die stoffen nodig, mineralen en metalen enzo), en wat er eventuele aan schadelijks inzit is eigenlijk te verwaarlozen. En een mineraal is een mineraal ; daar is helemaal niks kunstmatigs of organisch aan. Noch in de kraan, noch in de fles, noch in de regenton.

In flessenwater zitten trouwens OOK anorganische stoffen. Die zitten namelijk in ALLE water, en in plastic flesjes nemen ze zelfs nog wat potentieel schadelijke stoffen uit het plastic over. (Om over de smaak nog maar niet te spreken).

Natuurlijk is het kopen van flessenwater kolder van de bovenste plank - zeker als het niet om 'smaakjeswater' gaat- en een gigantische geldverslindende en milieuvervuilende industrie. Als je dat recht wilt lullen moet je van goede huize komen, en ik moet zeggen L: meneer doet zijn best met wat vaag kwakzalverig potjeslatijn, maar maakt op mij geen enkele indruk, en zou dat op niemand moeten doen.

"De mens is van nature evolutionair gezien erop getraind organische mineralen op te nemen ". B*llsh*t.

Met zijn conclusie ben ik het eens : gratis water verstrekken is heel slecht. Voor zijn business. Verder is het alleen maar goed. Geen enkel nadeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zin is echt ERG! Wat een kwats. Ik pak nog een slokje ruwe aardolie, daar ben ik op getraind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Potjeslatijn voor beginners denk ik. Er zullen vast wel mensen intrappen. Nee, ze zijn er wel hoor : organische mineralen zijn mineralen die uit organische verbindingen zijn opgebouws. Zoals barnsteen, abelsoniet en evenkiet. We kennen ze vooral als halfedelsteentjes. Betwijfel of we van nature gewend zijn die te consumeren. Verder kom je de term organische mineralen eigenlijk alleen op zeer bedenkelijke (kwakzalf)sites tegen. Je zou nog kunnen spreken van natuurlijke mineralen, (die term zal hij wel bedoeld hebben) maar ook dat is zuiver een verkoopterm, want synthetische mineralen bestaan helemaal niet. Voor zover je ze scheikundig al kunt namaken, zijn het volslagen zuivere, normale mineralen. Interssante link op dit gebied :
http://www.natuurlijk-welzijn.org/artikel/193Natuurlijkbeter.htm