Amy Winhouse had 416 mg alcohol per 100 ml in haar bloed. Hoeveel flessen/glazen alcohol moet je drinken om aan die waardes te komen?

Het ligt natuurlijk aan de hoeveelheid alcohol in de drank. Stel dat het gaat om 30% alcohol.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe kom je aan dit getal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn heel veel glazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.telegraaf.nl/prive/10794109/__Winehouse_dood_door_alcohol__.html?p=3,2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,net op de radio gehoord,ze is overleden door alcoholvergiftiging,dus niet door drugs.
Blijft triest.

Het beste antwoord

1 standaardglas alcohol levert bij vrouwen ongeveer 0.3 gram per liter bloed op. 4.16 / 0.3 = 14 glazen alcohol. Waarschijnlijk dronk ze whiskey (40%). Een standaardglas whiskey is 35 ml. 14 x 35 = 490 ml whiskey

Daaruit concludeer ik eigenlijk dat dit nooit de enige doodsoorzaak kan zijn. 490 ml whiskey word je goed dronken van, maar je gaat er niet dood van. Ze zal dus al behoorlijk verzwakt zijn geweest.

Toegevoegd na 8 minuten:
De mogelijkheid bestaat natuurlijk dat ze al een tijdje gestopt was met drinken voordat ze doodging. Het lichaam breekt dan alweer een deel van de alcohol af, waardoor het werkelijke percentage alcohol dus waarschijnlijk hoger geweest is dan het onderzochte percentage alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kun je als het goed is berekenen als je de dichtheid van alcohol hebt. Dat is volgens wikipedia 0,79 g/cm3
Je weet de massa: 0,416 gram
Bereken nu het volume: m=p*v
v=0,416/0,79= 0,53 cm3 alcohol is nodig. Dat is de 30%. De 100% is dan: 0,53/30*100=1,8 cm3=1,8ml

Dat zit er dan in 100 ml. Natuurlijk moet je die 1,8 nu nog vermenigvuldigen met het aantal 100 ml dat zij in haar lichaam heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O nee wacht hoe verwijder je je antwoord via de app? Heb de vraag helemaal verkeerd gedaan