lost alcohol in wijn op als je het in je eten giet?

ik ben zelf moslim en mag geen alcohol.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Antwoorden (6)

Niet als dat al bereid eten op je bord is. Maar wel als het in de pan zit en nog moet koken. Door het koken vervliegt het merendeel van de alcohol.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook de informatie die hier op Goeie Vraag staat: http://www.goeievraag.nl/vraag/alcohol-eten-wijn-gebruikt-bereiding.4391
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het merendeel, dus niet alles, want het kleinste drupje mag ik nniet drinken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kook je toch zonder alcohol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag niet als moslim, denk aan bijv; een moslim mag ook geen pizza waar eerst een stuk vakensvlees( of anders soort vlees dat we niet mogen) aan zat niet opeten.
Als je het kookt lost het op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het verdampt
Als je alcohol boven de 70 graden verwarmt gedurende 10 min. is 80% verdampt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alcohol lost niet op maar verdamt wel Denk maar aan flamberen Dus hoge temp doet alcohol verdampen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt dat door verhitting de alcohol verdampt, jet kookpunt van alcohol (iig onder de 100 graden celcius) ligt lager dan dat van de andere stoffen in wijn. De smaakt blijft dus wel behouden, wat vaak veel toevoegt aan het eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik de vraag verkeerd niet goed begrijp, denk dat de vraag is verandert alcohol in wijn wanneer je dat in je eten giet en dan is het antwoord nee.

Toegevoegd na 14 minuten:
En het is ook niet zo dat wanneer je alcohol kookt het verandert in wijn, dat zou zodoende wel erg makkelijk zijn om wijn te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lost alcohol ,in wijn, op als je het in je eten giet. Wijn zegt de vraagsteller ter verduidelijking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, waarom zou de alcohol uit de wijn oplossen als je het over het eten giet? Alleen wanneer je het er tijdens het koken in giet dan verdampt de alcohol. Maar dat bleek niet uit de vraag.