Weten jullie een drankje waar prei in is verwerkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koude (gepureerde) preisoep of andere groentesoep met prei erin zou je als drankje kunnen drinken, maar gebruikelijk is het niet.
Interessante vraag, ben benieuwd of er een écht drankje is met prei erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, als sap wel.

Antwoorden (2)

Ik kan hooguit een groente bouillon bedenken waarin prei is verwerkt, maar als ik echt op zoek ben naar iets bijzonders dan acht ik Amerikanen nergens te gek voor. Prei heet daar Leek, dus misschien kun je eens googlen op "Leek Beverages" Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prei wordt doorgaans niet in dranken verwerkt. Als je een goede sapcentrifuge hebt kan je het sap van de prei scheiden en dit drinken. Natuurlijk kan je er van alles bij doen, zoals selderij, wortel, appels, kiwi. Ik denk dat een combinatie met wat fruit lekkerder is dan alleen groente.

Je krijgt dan een groente en fruit sap.

Doe je er wat yoghurt bij dan krijg je een smoothie.