Waarom vind ik cola zo lekker, terwijl ik weet dat het ongezond is?

Toegevoegd na 28 seconden:
Ik kan zo genieten van een glaasje cola op zijn tijd...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cola is soms het lekkerste drankje ter wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus Dounja: Van leven ga je dood en of dat nu door de cola komt of door de vette friet, dan heb je tenminste genoten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet je zeker dat cola ongezond is, of is je dat aangepraat?

Antwoorden (12)

Omdat je jou smaakpapillen er blij mee maakt en daarna jou hersens en tenslotte jezelf.

Zo ongezond is cola niet eens, vooral water met suiker. Ok, ook een hoop ongezonde troepjes die eraan toegevoegd zijn maar een glas op zijn tijd is nog altijd niet dodelijk.

Geniet met mate maar geniet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het een sluit het ander toch niet uit?
de ongezondste dingen zijn vaak o zo lekker.
als je ze eet of drinkt heb je instant bevrediging, en lange termijn-effecten, ach dat is de lange termijn ;p
14 jaar geleden
En friet, en Chinees, en (...), en (...), en (...), etc. etc. etc. zijn ook allemaal ongezond. Ik denk dat het net je interpretatie van ongezond en lekker is, waardoor je er zo van kan genieten...

En ik zal je gerust stellen. Ik ben een grootverbruiker van Coca Cola en ik heb vorige week nog van de huisarts gehoord dat ik helemaal gezond ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen mij is wel eens gezegt, als iets vast geroest is zet het in cola is net zo goed als kruipolie.
Aangezien ik kruipolie niet drink maar cola wel, zou ik zeggen ,als je een lekker soepel lichaam wilt hebben drink cola!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heb ik ook met bepaalde dingen. Ik geniet van een glas wijn op zijn tijd.
Als je aan kinderen vraagt wat is je favoriete eten zal friet bovenaan komen te staan. Waarom, omdat het al vroeg aangeleerd wordt dat friet niet gezond is. Kinderen merken dat het schaars is en vinden het daarom dubbel heerlijk. Dat geld dus voor alle producten die eigenlijk niet zo goed zijn.
Maar het is ook gewoon lekker! En cola op zijn tijd lijkt me geen ramp. Maar je, die suiker he?!.............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zin in een colaatje hebt moet je dat gewoon doen,als je alles leest en hoort ,dan mag je tegenwoordig niks meer eten en drinken.
als je op de markt loopt,en je ziet de patatkraam,dan krijg je toch ook zin in een patatje.
alles, maar met mate moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cola is helemaal niet ongezond.

En je vindt het lekker omdat het ook lekker is.

Die bangmakerij altijd. Kijk, als je nu ook nog 6 cigaren wegroopt op een middag en alleen friet met fricandellen eet kan ik je ongerustheid begrijpen.

Alles met mate.

Klaar. Dat is het gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O ja chek dit dan is even..!!!
Van welke beest coca cola wordt gemaakt... http://www.youtube.com/watch?v=y8j4stzWv6c&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=U3LCDk0xQCU&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=LRsAAyzyWQ8&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=Cj8RwDKO1SQ&feature=related
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook al wordt er wellicht cochenille gebruikt om cola te kleuren, dat wil nog niet zeggen dat het daarom ongezond is... het is gewoon een dierlijke kleurstof en niet giftig of ongezond...
Soms laat je tegenargumenten wegvallen, omdat je iets heel graag wilt.

Voorbeeld:

Je ziet een hele leuke broek in een winkel, hij zit perfect, mooie kleur en precies wat je nodig hebt, etc., maar de prijs is eigenlijk veel te hoog.

Toch koop je de broek, omdat hij verder geweldig is.

Snap je de link? Het kan zijn dat je denkt: Ik koop die broek dan ook niet, hoor, maar ik zou dat uiteindelijk wel doen (verschilt van persoon tot persoon)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal waar te voor staat is niet goed. Dus als je te veel cola drinkt zal dat ook niet goed zijn.
Als je zo af en toe 'n glaasje drinkt kan dat geen kwaad denk ik.
En waarom 't zo lekker is komt, denk ik persoonlijk, door de suikers die erin zitten. Wij (de meeste van ons) zijn nou eenmaal gewend aan suikers in bijna alles wat we nuttigen dus vraagt je lichaam erom.

En cola is gewoon LEKKER!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Cola verslavend is! Een van de ingrediënten is: cocabladeren (er wordt gebruik gemaakt van overgebleven cocabladeren na extractie van de cocaïne. The Coca-Cola Company weigert elk commentaar op de berichten over de aanwezigheid van gedecocaïniseerde cocabladeren in Coca Cola)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dounja Coca cola word met dit beest gemaakt.
Chek de reacties op de antwoord van (nietdetuinman)

Toegevoegd na 4 uur:
http://m.youtube.com/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dy8j4stzWv6c%26feature%3Drelated&feature=related&v=y8j4stzWv6c&gl=NL

Toegevoegd na 4 uur:
link
http://m.youtube.com/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DU3LCDk0xQCU%26feature%3Drelated&feature=related&v=U3LCDk0xQCU&gl=NL

Toegevoegd na 4 uur:
http://m.youtube.com/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DLRsAAyzyWQ8%26feature%3Drelated&feature=related&v=LRsAAyzyWQ8&gl=NL

Toegevoegd na 4 uur:
http://m.youtube.com/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DLRsAAyzyWQ8%26feature%3Drelated&feature=related&v=LRsAAyzyWQ8&gl=NL

Toegevoegd na 4 uur:
http://m.youtube.com/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DCj8RwDKO1SQ%26feature%3Drelated&feature=related&v=Cj8RwDKO1SQ&gl=NL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook al wordt er wellicht cochenille gebruikt om cola te kleuren, dat wil nog niet zeggen dat het daarom ongezond is… het is gewoon een dierlijke kleurstof en niet giftig of ongezond…
Lekker en (on)gezond hebben niets met elkaar te maken... totaal niets...