Waarom kost een netje sinaasappels meer dan 1 liter sinaasappelsap uit een fles?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Dat heeft een aantal redenen;

de productie van de sinaasappelsap in de fles;
op de plek van de teelt worden de sinaasappels geperst en vervolgens wordt het water uit het sap verwijderd. de pulp wordt verscheept en wordt vervolgens weer aangevuld met water voordat het in de fles gaat. op die manier kan er flink bespaard worden op transportkosten.

eenmaal in de fles is het sap lang houdbaar.

de sinaasappels die in een netje verkocht worden, worden ook in bulk verscheept, maar nemen veel ruimte in. Bovendien zijn sinaasappels aan bederf onderhevig. een deel van de inkoop kan daardoor niet verkocht worden. dit verlies wordt verrekend in de verkoopprijs van de overige sinaasappels.

Toegevoegd na 1 minuut:
samenvatting:
transportkosten zijn bij de sinaasappels in het netjes dus hoger en bovendien heb je verlies door bederf.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sinaasappelsap wordt uit mindere kwaliteit sinaasappels geperst, bovendien wordt het sterk geconcentreerd getransporteerd en later weer met water op de oorspronkelijke dikte gebracht.
De grondstof en het transport is dus veel goedkoper.