Flesje zoete witte wijn staat al een half jaar open (zonder kurk in de koelkast). Kan je die überhaupt nog drinken?

Sinds februari staat deze fles open. Gewoon een vraag om een weddenschap mee te winnen of te verliezen uiteraard.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet doen !! In het gunstigste geval is het een soort azijn . Tip ben ji de uitdager ?gooi fles leeg stop er goede wijn in (wel fles schoon maken )drink m leeg en laat tegen partij met grote ogen kijken ,hoe moedig jij bent :)ja en dan nog een flesje samen er om lachen .

Antwoorden (7)

ben bang dat ie nu meer zuur smaakt dan zoet. Je kunt altijd een klein slokje proberen. Door de alcohol zal het niet snel bederven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet gevaarlijk voor de gezondheid, maar lekker is het niet. Voor de weddenschap: als je hebt gewed of je de wijn nog kan drinken, dan is het antwoord ja.
Ik zou gewoon een nieuw flesje halen en die samen met de verliezer opdrinken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha heel goed antwoord, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geef even een +je dan!
De alcohol zal inmiddels wel verdampt zijn en natuurlijk kun je het nog drinken, alhoewel ik vrees, dat de smaak niet erg lekker is en je er wel eens flinke buikpijn van zult kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, precies. Daar zijn we ook bang voor.
Kijk naar de wijn. Staat er schimmel op? Is het troebel? hoe ruikt het? Dan laten staan.
Ik verwacht dat het nog drinkbaar (niet ziekmakend) is. Maar lekker zal het niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het niet doen want ik denk dat het meer naar azijn smaakt dan naar wijn en je krijgt dan misschien last van je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De alcohol die oorspronkelijk in de wijn zat, zal onder invloed van zuurstof door micro-organismen zijn omgezet in azijnzuur. Dus je hebt een fles witte wijnazijn staan. Kan je eventueel nog gebruiken als je een lekkere sladressing wilt maken! Mits er door het ontbreken van een kurk niets in is gevallen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een witte wijn zonder kurk in de koelkast staat, is de wijn nog ca. tien dagen te drinken, daarna weggooien.