Hoeveel sprongkracht zit er achter een 'spetter' cola?

Zat net vol verbazing naar mijn glas cola te kijken, het glas was nog maar half vol maar de spetters kwamen tot boven de rand van het glas!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk he :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vond het wel grappig om te zien hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blijft lekker he

Antwoorden (4)

Je geeft zelf het antwoord, tot boven aan het glas en zelfs tot daarboven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoeveel is dat uitgedrukt in Newton?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want hij vraagt de SPRONGKRACHT. Niet 'hoe hoog'!
Ik schat zo'n 0,0004Nm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gecombineerd met mentos een metertje of 8...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je tien centimeter boven het glas "hangt" voel je nog steeds druppeltjes tegen je gezicht aanvliegen . Dus ik denk zo'n 15 centimeter ( hangt ook af van de temperatuur van de cola ) ...

Misschien iets om zelf mee te experimenteren ( wel dubbelblind onderzoek met waarschijnlijkheidstoets doen )