Wat zijn typische Aziatische theesoorten?

Maakt niet uit uit welk deel van Azië. Gewoon een aantal soorten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle thee komt oorspronkelijk uit Azie, uit China om precies te zijn. Er zijn duizenden soorten.
Ik denk dat het handig is om je vraag te specificeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar bijvoorbeeld iets wat alleen daar wordt gedronken. Iets wat we hier niet kennen.

Antwoorden (6)

Groene thee wordt nogsteeds erg veel gedronken in China.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké bedankt :)
Jasmijnthee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt.
Lapsang souchong is een echte typische Aziatische thee. Er zit een rooksmaakje aan. Je kan er natuurlijk thee van zetten maar het is ook heel erg geschikt om te gebruiken in de keuken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Earl Grey thee,
Ceylon thee,
Darjeeling thee,
Assam thee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gunpowder thee (Chinees)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ole bedankt!
China White Monkey: Deze Chinese specialiteit dankt zijn naam aan de vorm van de “witpunten”. Dit zijn de nog niet ontloken blaadjes van de theestruik.

China Green Rose: Een mengeling van groene thee blaadjes en geurige rozenblaadjes.

Ginsengthee