Welke twee alcoholische dranken mag je absoluut niet met elkaar of na elkaar drinken?

ik hoorde dat er twee dranken zijn die je niet met elkaar of na elkaar mag drinken? Dat het erg gevaarlijk zou kunnen zijn? ik ben wel benieuwd welke dat zouden kunnen zijn..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
45.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zijn een hoop broodje aap verhalen over. Twee dranken die zouden gaan samenklonteren en weet ik wat allemaal niet. Allemaal onzin.
Ritsuka
12 jaar geleden
Enige effect is dat je sneller dronken word, maar verder niks.
Alcohol is sowieso al vergif.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hm okee, ja ik hoorde inderdaad ook dat twee dranken konden samenklonteren etc. Maar ja gelukkig is het maar een broodje aap verhaal!

Het beste antwoord

Alcoholische dranken bestaan uit alcohol, water en (soms) kleur- en smaakstoffen. Het zou dan gaan om de smaakstoffen die niet samen zouden kunnen gaan. Dat is niet waarschijnlijk. In bier zit alcohol, water, wat koolzuur, hopextract en misschien een restant gist. In wijn zit alcohol, water, druivenextract, suiker en nitraat. Het kan zijn dat je niet houdt van hopextract met nitraat, maar kwaad kan het niet.

Het drinken van alcoholhoudende dranken gaat vaak gepaard met stoere verhalen. Er is echter geen wetenschappelijke basis voor het niet samengaan van drankjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een oud rijmpje is:
Wijn op bier geeft plezier
bier op wijn, geeft chagrijn

Dus als je eerst bier drinkt en dan wijn dat je je heel prettig gaat voelen, goeie dronk dus zonder ziek te worden
en als je eerst wijn drinkt en dan overgaat op bier, dat je een"slechte dronk" hebt en ziek wordt.
Het is trouwens een bakerpraatje dat niet bewezen is, maar misschien bedoelde je dit?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dat zou het kunnen zijn! Maar ik hoorde iets over 2 sterke dranken. Maar ja er zijn altijd mensen die dingen verzinnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hé ik ken hetzelfde rijmpje maar dan ietsjes anders.
bier na wijn geeft venijn, wijn na bier geeft plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hah okee!
Dat rijmpje klopt voor mij dan niet..
ik begin graag met een wijn maar eindig toch vaak met bier, en heb nergens last van!
Ik hoorde over baileys met cola of 7up, dat dat een dikke brei gaat worden en niet goed is voor je 'inside'. Heb het nog niet zelf geprobeerd! Wat wel zelf: mentos in cola laten vallen = fontijn :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is een fabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja volgens mij bedoelde ik die!
hm een fabel dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ht was dacht baileys met tonic.
Ja het ziet er niet lekker uit, maar je krijgt er niets van. Sterkernog je maag is veel zuurder dan de tonic.
De foute combinatie zou zijn: Baileys met Tonic, maar zoals iedereen al zei is dit een Broodje Aap.