Hoelang kan ik deze 'home-made' sangria, bewaren bij kamertemperatuur??

Ik heb enkele flessen (supermarkt) sangria gemixed met oa passoa, safari, coebergh rood fruit, vodka en vers fruit erbij gedaan. Maar ik heb nog een paar liter óvergehouden, zonde om weg te gooien, maar hoelang kan ik het bewaren, ik heb het ivm de sangria op kamertemperatuur bewaard, kan ik het überhaupt nog wel drinken???

Toegevoegd na 8 uur:
Allen bedankt voor jullie antwoorden, ik heb zojuist een paar liter sangria in de wc gekiept, het stond ongekoeld, met slechts wat alu-folie om de hals, (om de vliegen eruit te houden), ik had het zondag al gemaakt, zonde, want het was bere-lekker!!!

12 jaar geleden
in: Dranken
16.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je gewoon gekoeld bewaren. Brel geeft ook een goede tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonde zeg, het klonk ook inderdaad lekker. De volgende keer beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou die alcohol niet een voldoende conserverend effect hebben gezorgd? Je hebt toch ook kersen op brandewijn die je heel lang kunt bewaren?!

Antwoorden (3)

Wow, je hebt me daar nogal een mix!
Zo luchtdicht mogelijk afdekken (plastic folie, geen lepel die erdoorheen kan steken) (ervaring, hè?) en het gist nog wel even door. Graag zo koel mogelijk. Misschien als je het weer wilt gebruiken een fles Cava (of prosecco) erdoorheen mixen. Nieuwe dimensie; ander drankje, net zo lekker.
Een dag of drie, dan moet je toch wel weer een knalfuif geven!
Feest ze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het fruit eruit halen, dan kan je het al langer bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er verse producten in verwerkt zijn en op kamertemperatuur bewaard, kan je het niet langer dan twee dagen bewaren, i.v.m. evt gisting, zeker wanneer het niet goed afgesloten is en beter is het gekoeld te bewaren te snel te consumeren.