Binnenlands gedistilleerd. Eigenlijk alles wat ze in de supermarkt verkopen. Pas vanaf je 18e mag je ook uit de slijterij gaan kiezen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze link kan je nalezen wat volgens de wet mag en kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om precies te zijn mag je op je 16e tot en met 14.9% alcohol kopen.
Dat wilt dus zeggen dat je op je 18e alcohol van 15% of meer mag kopen. (uit de slijterij)
In de link staat alles precies uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dranken die minder dan vijftien volumeprocenten alcohol bevatten zijn licht-alcoholisch en worden 'zwak alcoholisch' genoemd.

En die mag je als je 16 bent kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15% dacht ik..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle drank die je in de supermarkt te koop is. Port heeft vaak 19% en dat is het sterkste wat ze hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wet zegt dat drank met een alcoholpercentage van 15% of meer sterk-alcoholisch is. Onder de 15% is drank zwak-alcoholisch. Een uitzondering op deze regel is wijn, inclusief zuidwijnen zoals port en sherry. Deze dranken zijn altijd zwak-alcoholisch, zelfs als het alcoholpercentage boven 15% ligt.