Wat doet aspartaam op lange termijn met je lichaam?

het zit overal in tegenwoordig...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat weten ze nog niwt goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er te veel van binnen krijgt, ga je op de korte termijn aan de racekak. Verder zijn er nog geen lange termijn effecten bekend. Maar het zit echt niet overal in hoor, als je een beetje oplet met frisdrank, sapjes, toetjes en kauwgom krijg je het niet binnen.

Antwoorden (6)

je kunt als je er veel van binnen krijgt een alergie ontwikkelen tegen de aspartaam. je kunt er erg last van je darmflora van krijgen. je moet dan wel grote hoeveelheden binnen krijgen. bijvoorbeeld meer dan 1,5 liter cola light per dag drinken. ik heb het zelf gehad en kreeg overal waar het in zat diaree van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt zelfs gezegd dat t kankerverwekkend kan wekken, maar of dit ook echt met zekerheid te zeggen is? Gezond is t in ieder geval niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb begrepen dat er allerlei gezondheidsnadelen aan (langdurig) gebruik van zoetstoffen kleven! Suiker is echter ook vergif. Alles met mate dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens gelezen dat bij langdurig gebruik Alzheimer kan veroorzaken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaan allerlei indianenverhalen rond over aspartaam en andere zoetstoffen. Het enige bijverschijnsel waar echt bekend is is diarree bij heel grote hoeveelheden, ook veel meer dan 1fles colalight. In het boek Fabelsen feiten over voeding schrijft Prof. Dr. Katan dat et geen aanwijzingen zijn voor nadelige effecten. In de USA wprden nu al zoveel jaar door miljoenen mensen dagelijks zoetstoffen gebruikt dat schadelijke effecten allang naar boven zouden zijn gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hier eens:
http://www.youtube.com/watch?v=Z0xNT-URrwU&feature=player_embedded#!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat filmpje is net zo geloofwaardig als al die filmpjes die ons wijsmaken dat de maanlanding nooit is gebeurd. Direct aan het begin van het filmpje worden al een aantal grove onjuistheden rondgeslingerd. Voordeel daarvan is dat je binnen 30 seconden al weet dat je de rest van die eenzijdigheid niet meer hoeft te bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt uit dezelfde hoek als mensen die je bang willen maken voor straling van je mobiel en overdreven gevaren van vaccinaties etc. Trap er niet in en laat jezelf en anderen nietzo bangmaken door deze onzin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Straling van een mobiel is wel degelijk schadelijk, dom om dat niet te willen erkennen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Er zijn veel mensen die *denken* dat ze gevoelig zijn voor de "straling" van een mobiel. Feitje: er is nog nooit iemand in geslaagd te voelen of een afgedekt mobieltje aan of uit stond. Nog een feitje: een mobieltje dat in standby staat, straalt NIET.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1959 is door twee Zweedse professoren al aangetoond dat elektromagnetische straling wel degelijk invloed heeft op de menselijke cellen. Alleen konden ze toen nog geen voorspelling doen hoe het uit zou pakken op langere termijn, toen beschikten ze nog niet over DNA technieken. ook zagen ze dat het vooral schadelijk was voor jonge mensen omdat de cellen dan nog niet volgroeid waren en extra gevoelig.
Het verhaal dat onze gezondheidsraad vertelt klopt van geen kanten, die zeggen dat het hooguit de huid wat opwarmt, maar over de schadelijke effecten die het op de lichaamscellen heeft reppen ze niet. p de website van Microwave News kun je regelmatig artikelen lezen waarin het verband wel degelijk aangetoond wordt. Maar het gaat hier om een miljarden business en daarom verzwijgt men dit liever.
Cryofiel
12 jaar geleden
Tja joh, ook de NASA is een miljardenbusiness. Volgens jouw redenatie is dat dus het "bewijs" dat de maanlandingen in scene zijn gezet. Leuk toch, die samenzweringstheorietjes. Er is altijd wel een groepje te vinden dat precies vertelt wat je zo graag wilt horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt blijkbaar niets van mijn 'redenatie' begrepen, anders had je niet zo gereageerd.
Cryofiel
12 jaar geleden
Welke "redenatie"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je leuk wilt zijn ga dan naar een website waar ze zulke grappen weten te waarderen.
Cryofiel
12 jaar geleden
??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No comment!